סורוס מזהיר: חבילת הסיוע לא תספיק לחילוץ יוון ממעגל המוות

סורוס: "הריבית של 5% שמציע האיחוד האירופי טובה יותר ממה ששוק האשראי מוכן להציע ליוון, אך עדיין גבוה מדי" ■ "כאשר מתחילים לגבות ריביות גבוהות מגוף שאנו מעריכים כי לא יכול לעמוד בהתחייבויות, אנו עלולים לדחוף אותו לחדלות פירעון"

המיליארדר ג'ורג' סורוס הזהיר כי חבילת הסיוע המשותפת של האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית עבור יוון לא תספיק לחילוץ יוון. המשקיע האגדי סבור כי חבילת הסיוע היא רק "צעד קטן" שעלולה לא להספיק ליוון שעדיין עומדת בפני סכנת התמוטטות בשל העלויות הגבוהות של ההלוואות.

"הריבית של 5% שמציע האיחוד האירופי טובה יותר ממה ששוק האשראי מוכן להציע ליוון, אך עדיין גבוה מדי", אמר סורוס אתמול (ג') באירוע שאורגן של המגזין "אקונומיסט" בלונדון. "כאשר מתחילים לגבות ריביות גבוהות, מגוף כזה או אחר שאנו מעריכים כי לא יכול לעמוד בהתחייבויות, אנו עלולים לדחוף את אותו גוף חדלות פירעון".

ממשלות הגוש האירו הסכימו מוקדם יותר המבוע לחבילת הלוואה וחילוץ ליוון בשווי שלא תפחת מ-30 מיליארד אירו (כ-41 מיליארד דולר). שרי האוצר של 16 מדינות האירו מסרו כי ההלוואות ליוון תינתנה בריבית שנתית של 5%, וזאת לאחר שעלויות ההלוואה של יוון נסקו לשיא של 11 שנים.

נזכיר כי סורוס הדגיש נקודה זו גם בראיון לבלומברג בשבוע שעבר, עוד לפני אישור תוכנית הסיוע, ואמר כי האיחוד האירופי צריך לאפשר ליוון לגייס כספים בריבית יותר נמוכה מאשר היא תוכל לגייס ממשקיעים וזאת על מנת להציל את כלכלת יוון ממעגל המוות. "יוון לא צריכה לפשוט את הרגל וקיים פתרון", אמר.

סורוס התפרסם בכך שהרוויח מיליארד דולר ב-1992 מהימור נגד הליש"ט ובעד המארק הגרמני באותה תקופה.