הטלוויזיה החינוכית רכשה 300 שעות שידור של תוכניות מה-BBC

על-פי הערכות, שווי העסקה עומד על מאות אלפי שקלים ■ על ההסכמים חתמה מנכ"ל החינוכית, יפה ויגודסקי, במהלך שוק הטלוויזיה מיפ בצרפת

הטלוויזיה החינוכית חתמה על עסקה רחבת היקף עם רשת BBC. במסגרת העסקה רכשה החינוכית קרוב ל-300 שעות שידור של תוכניות דרמה, ילדים ותעודה מבית היוצר של השידור הבריטית הממלכתי.

על-פי ההערכה, שווי העסקה צפוי להגיע למאות אלפי שקלים. על ההסכמים חתמה מנכ"ל החינוכית, יפה ויגודסקי, במהלך שוק הטלוויזיה מיפ בקאן שבצרפת. במסגרת זו תעלה הטלוויזיה החינוכית רצועות שידור יומיות בערוץ 23 שיסבבו סביב התכנים שנרכשו.

גלובס מסקר את פסטיבל mipt
 גלובס מסקר את פסטיבל mipt

כמו כן נודע ל"גלובס" כי גופי שידור ממקומות שונים בעולם הביעו עניין גם ברכישת תוכניות מהטלוויזיה החינוכית, על מנת לדבבם לערוצי ילדים זרים.

בין התוכניות שרכשה הטלוויזיה החינוכית: סדרת הדרמה היומית "ספוקס", זוכת פרס הבפטא, המשודרת זו העונה השמינית בבריטניה. החינוכית רכשה לשידור את 8 העונות של דרמת הריגול, והיא תשדר אותן בשידור יומי ברצועה מתמשכת. כמו כן רכשה החינוכית את הדרמות "להיות אריקה" ו"עדה שקטה".

חלק נרחב מהרכישות של הערוץ החינוכי מתרכזות בעולם התיעודי. בין הסדרות שנרכשו "הנאצים האחרונים", שמתארת את החיפושים אחר הנאצים האחרונים שעדיין חיים ו"דור הג'יהאד", על צעירים מוסלמים אירופאים העוסקים בפעילות טרור. כמו כן נרכשו מספר תוכניות העוסקות במונדיאל.

מעולם הילדים רכשה החינוכית תוכנית אינטראקטיבית המשלבת חידון אינטרנטי וטלוויזיוני כאחד. כמו כן נחתמו עסקאות מול חברת הפקה קנדית ומול חברת ALL3MEDIA.

ויגודסקי אמרה בתגובה כי "רכש חזק ואיכותי מהווה חלק בלתי נפרד מהאג'נדה של הטלוויזיה החינוכית. הטלוויזיה החינוכית רואה את זמן הבילוי כבסיס להקניית ערכים, ועל-פי אמות-מידה אלה אנחנו בוחרים גם את הרכש שלנו".