נקמה יהודית? ריצ'ארד גולדסטון הורחק מבר-המצווה של נכדו

גולדסטון פירסם את הדו"ח החמור על "פשעי המלחמה" כביכול של צה"ל במבצע עופרת יצוקה ■ הבלוג WRITING RIGHTS: "לא נאפשר לטקטיקות הניאו-פאשיסטיות נגד ישראל להתממש" ■ ההחלטה התקבלה בשיתוף הפרדרציה הציונית הדרום-אפריקנית ובהסכמת המשפחה

החטא - והעונש? השופט ריצ'רד גולדסטון לא יוכל להשתתף בטקס בר המצווה של נכדו, שצפוי להתקיים בחודש הבא ביוהנסבורג שבדרום אפריקה. על פי הדיווח בבלוג WRITING RIGHTS, הפדרציה הציונית הדרום אפריקנית הורתה להרחיק את השופט גולדסטון מכל החגיגות המשפחתיות במדינה בעקבות הדוח שערך על מבצע "עופרת יצוקה".

"לא נאפשר לטקטיקות הניאו-פאשיסטיות נגד ישראל להתממש באדמת דרום אפריקה", נכתב בבלוג, "אלו היו האנשים שתמכו במדיניות האפרטהייד באפריקה ועכשיו גם תומכים באותה מדיניות במדינת ישראל".

זו לא הפעם הראשונה בה סופג השופט גולסדטון השלכות שליליות לאחר שפרסם את הדוח שמפרט התנהלות בלתי חוקית ואתית, לכאורה, של מדינת ישראל וצה"ל במהלך המבצע בעזה. אבל הפעם, גם חייו האישיים של השופט נפגעים.

ההחלטה התקבלה בשיתוף הפדרציה וארגון "בית המדרש הגדול" בסנדטון, שם צפוי להייערך הטקס וההסכמה התקבלה יחד עם המשפחה. "היינו מאוד רגישים לסיפור", אמר יו"ר הפדרציה איירום קרנגל וסירב להרחיב בנושא.