"יש יותר ויותר מינוף, הכל עומד להתמוטט; ההשלכות זוועתיות"

ה-SEC חשפה היום חלק מאי-מייל ששלח פבריס טור, סמנכ"ל בכיר בגולדמן זאקס והנאשם העיקרי בפרשת הונאת הסאב-פריים

פבריס טור, סמנכ"ל בכיר בבנק גולדמן זאקס, הינו נאשם עיקרי בפרשת הונאת הסאב-פריים שפוצצה היום (ו') ה-SEC (רשות ני"ע בארה"ב). אחת העדויות עליהן מסתמכת ה-SEC הינה אי-מייל ששלח טור לחברו ב-23 בינואר 2007, חודשים ספורים לפני התמוטטות שוק משכנאתות הסאב-פריים ועימו שוק ה-CDO. אותו אי-מייל פורסם היום על ידי ה-SEC.

ה-SEC מאשימה את טור באופן ישיר כמי ששיווק את תיקי ה-CDO ללקוחות והסב להם הפסדים של כמיליארד דולר, למרות שהוא ידע על מעורבותו של ג'ון פולסון בהרכבת התיק והסתיר זאת. טור גם ידע על ההימור של גולדמן ופולסון נגד שוק הסאב-פריים וחזה בעצמו את התמוטטות השוק הזה, אך המשיך לנפח אותו ולשווק ני"ע מסוכנים ללקוחות.

להלן קטע מאי-מייל ששלח טור לחברו ב-23 בינואר 2007:

"יש יותר ויותר מינוף במערכת, כל הבניין הזה עומד להתמוטט בכל רגע... רק שורד פוטנציאלי, פבריס טור הנפלא... עומד במרכזם של כל העסקאות המורכבות, האקזוטיות והמאוד-ממונפות האלה שנוצרו מבלי להבין את כל ההשלכות הזוועתיות!!!".

ה-SEC גם נשענת על דברים שאמר אחד העובדים בקרן הגידור של פולסון, מבלי לחשוף את זהותו:

"נכון שהשוק לא מתמחר את תרחיש קריסת שוק ני"ע מגובי המשכנתאות. לדעתי זה בגלל שסוכנויות הדירוג, מנהלי CDO וחתמים נהנים כולם מתמריצים כדי שהמשחק ימשיך להתקיים, בעוד שמשקיעים ה'כסף האמיתי' נותרים ללא שום כלי אנליטי או מסגרת מוסדית לנקוט הפעולה לפני ההפסדים".