הנזק לחברות התעופה מביטולי הטיסות - יותר מ-200 מיליון דולר ביום

ענן האפר הגעשי באירופה ממשיך לשתק את התחבורה האווירית ביבשת ■ חברות ארקיע וסאן דור הודיעו היום על ביטול טיסות רבות לצפון אירופה ■ במקביל יוצר השיתוק האווירי עומסים בכבישי היבשת וברכבות

באירופה מחריפים שיבושי התעופה בשל ענן האפר הוולקני שנוצר כתוצאה מהתפרצות הר הגעש באיסלנד וטיסות רבות בצפון היבשת בוטלו. אתמול בוטלו כ-16,000 טיסות מהטיסות ברחבי אירופה ועל פי ההערכות הנזק שגרם לחברות התעופה נאמד ביותר מ-200 מיליון דולרים ביום.

במקביל יוצר השיתוק האווירי עומסים בכבישי היבשת וברכבות.

חברת התעופה סאן דור הודיעה על ביטול כל טיסותיה היום למרכז וצפון אירופה. המטוסים שקורקעו היו אמורים לנחות בוורונה, מוסקבה, דיסלדורף, ז'נבה, קטוביץ', לודג' ובפרנקפורט. גם חברת ארקיע הורתה על ביטול הטיסה 442IZ למינכן שהייתה אמורה להמריא היום בשעה 14:55.

"גם בטיסות מחר לפריז וטיסות נוספות ייתכנו דחיות וביטולים", הודיעה החברה וביקשה מנוסעיה להתעדכן דרך מרכזי השירות בטלפון *5758 או דרך מודיעין נתב"ג בטלפון 9755555 - 03 או *6663.

בנמל התעופה בן גוריון ממליצים לבדוק היטב עם חברות התעופה או להתעדכן בלוח הטיסות לגבי שינויים אפשריים במועדי הנחיתות וההמראות.

בפולין הביעו היום חשש כי התפשטות הענן הוולקני למזרח ודרום אירופה תשבש את הגעתם של מנהיגים רבים מרחבי העולם למדינה לרגל הלוויתו של הנשיא לך קצ'ינסקי מחר בעיר קרקוב.