אובמה מזהיר: ללא הידוק הפיקוח - ארה"ב תסבול ממשבר נוסף

ממשל אובמה והדמוקרטים בקונגרס משתמשים בתביעת ה-SEC נגד גולדמן זאקס כדי לחזק את טענתם שיש צורך ברפורמה בתקנות הפיקוח על תעשיית הפיננסי ■ "כל יום שבו אנו לא פועלים, אנו נשארים עם אותה מערכת שגרמה למשבר"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הזהיר היום (שבת) כי ארה"ב תעמוד בפני משבר כלכלי נוסף אשר ממנו יסבלו גם משלמי המסים - אם הקונגרס לא יהדק את הפיקוח על הגופים הפיננסיים.

"כל יום שבו אנו לא פועלים, אנו נשארים עם אותה מערכת שגרמה למשבר", אמר אובמה בנאומו השבועי ברדיו ובאינטרנט. "אם לא נשנה את הדברים שהביאו למשבר, נקבל שכפול שלו".

ממשל אובמה והדמוקרטים בקונגרס משתמשים בתביעת ה-SEC נגד גולדמן זאקס שמאשימה אותה בהונאה הקשורה בנגזרים, כדי לחזק את טענתם שיש צורך ברפורמה בתקנות הפיקוח על תעשיית הפיננסים.

אובמה מבקש להעביר את הרפורמה הפיננסית עוד השנה, ואולם הוא נתקבל בהתנגדות בסנאט. "התביעה נגד גולדמן זאקס מחזקת את הצורך להעביר רפורמה חזקה בוול סטריט השנה", אמר מנהיג הרוב בסנאט הארי רייד וקרא לרפובליקנים להתיר את הדרך לכך שוול סטריט תישא באחריות.

נזכיר כי אובמה נועד אתמול עם יועצים כדי לדון בהגברת הפיקוח על נגזרים שמעבר לדלפק. אובמה אמר כי יטיל וטו על חוק שאינו כולל חוקים חדשים בנוגע לנגזרים.

"עלינו להעביר רפורמה בוול סטריט כדי להחזיר את המנהגים האלה לאור היום ולהגן על הכלכלה שלנו", אמר יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט כריסטופר דוד, דמוקרט שכתב את הצעת החוק.