גייתנר: צריך להוציא את תחום הנגזרים "מחושך לאור"

שר האוצר האמריקני בראיון לרשת NBC: "צריך להאיץ את הרפורמה בענף הפיננסים והלסדיר את הפעילות בתחום הנגזרים על מנת שלא נצטרך לנקות את הבלאגן מאוחר יותר"

שר האוצר האמריקני, טימוטי גייתנר, קורא בראיון לרשת NBC להסדיר, לפשט ו"להוציא מהחושך" את תחום הפעילות בנגזרים בארה"ב. "צריך להאיץ את הרפורמה בענף הפיננסים והלסדיר את הפעילות בתחום הנגזרים על מנת שלא נצטרך לנקות את הבלאגן מאוחר יותר", אמר גייתנר.

בנוגע לפרשת גולדמן זאקס סירב גייתנר להתייחס באופן ישיר לפרשה אולם אמר כי "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם דברים כאלה היא לחזק את המערכת ובעיקר את הבקרה".

נזכיר כי ביום שישי האחרון התפוצצה פרשת גולדמן זאקס לפני פתיחת המסחר בניו-יורק. פבריס טור, סמנכ"ל בכיר בבנק גולדמן זאקס, הינו נאשם עיקרי בפרשת הונאת הסאב-פריים שפוצצה ה-SEC (רשות ני"ע בארה"ב). אחת העדויות עליהן מסתמכת ה-SEC הינה אי-מייל ששלח טור לחברו ב-23 בינואר 2007, חודשים ספורים לפני התמוטטות שוק משכנאתות הסאב-פריים ועימו שוק ה-CDO.

ה-SEC מאשימה את טור באופן ישיר כמי ששיווק את תיקי ה-CDO ללקוחות והסב להם הפסדים של כמיליארד דולר, למרות שהוא ידע על מעורבותו של ג'ון פולסון בהרכבת התיק והסתיר זאת. טור גם ידע על ההימור של גולדמן ופולסון נגד שוק הסאב-פריים וחזה בעצמו את התמוטטות השוק הזה, אך המשיך לנפח אותו ולשווק ני"ע מסוכנים ללקוחות.