KLM ולופטהנזה מזמינות אתכם לטיסה בענן הוולקני: "הטסנו מטוס בהצלחה, רוצים לחדש טיסות באירופה"

(עדכון) יש לציין כי לחברות שמפסידות מיליוני אירו ביום כתוצאה מהתפרצות הר הגעש באיסלנד, יש אינטרס ברור בחידוש הטיסות במהירות האפשרית ■ אל-על מבטלת את "טיסות החילוץ" לברצלונהאישתו של נשיא איסלנד: "חשש מהתפרצות הר געש נוסף" ■ רשות התעופה האירופית: היום יתקיימו 4,000 טיסות באירופה

כ-10 טיסות ניסוי של חברות התעופה KLM ההולנדית ולופטהנזה הגרמנית נחתו היום (א')בשלום, וחושפות כי ככל הנראה האפר הוולקני אינו גורם כל נזק.

מנכ"ל KLM כתב לארגון פיקוח התעופה האירופי: "הדבר הזה נמשך מספיק זמן - פיתחו השמיים" - זאת כאשר ברחבי אירופה מתרבות ההערכות כי ענן האפר הוולקני עלול לשתק את המרחב האווירי לעוד ימים עד שבועות רבים.

בכירים ב-KLM אישרו היום כי החברה הטיסה מטוס מבעד לענן וכי זה נחת בשלום. יש לציין כי לחברות שמפסידות מיליוני אירו ביום כתוצאה מהתפרצות הר הגעש באיסלנד, יש אינטרס ברור בחידוש הטיסות במהירות האפשרית.

רשות התעופה האווירית באירופה, אירוקונטרול, עדכנה כי היא צופה שהיום יתקיימו במרחב האירופי כ-4,000 טיסות לעומת כ-24,000 טיסות המתקיימות מדי יום ראשון (בימים נורמליים). עד סוף היום מצפים באירוקונטרול כי מספר הטיסות המצרפי שיתבטלו יגיע ל-63,000 מאז ה-15 באפריל.