הדולר היציג התחזק: "אם הציפיות לא יירדו פישר יעלה הריבית"

כך מעריך רפי גוזלן, אסטרטג המאקרו של לידר שוקי הון ■ הדולר היציג נקבע בעליה של 0.62% לרמה של 3.724 שקלים ואילו האירו שמר על יציבות סביב רמה של 5.01 שקלים

מגמה מעורבת מאפיינת את המסחר בשוק המטבעות היום (ב'). הדולר היציג התחזק ב-0.62% לרמה של 3.724 שקלים ואילו האירו שמר על יציבות סביב רמה של 5.01 שקלים. לאחר קביעת השערים היציגים ממשיך הדולר להתחזק ונסחר כעת ברמה של 3.737 שקלים והאירו סביב 5.02 שקלים. בעולם נחלש האירו ב-0.37% לרמה של 1.344 דולרים לאירו.

היום נפתחים נמלי התעופה בברלין, ברצלונה, במילאנו, בבוקרשט, בקייב, בסופיה, במינכן, בוורשה, במרסי ובנקודות נוספות ברחבי אירופה. גם במקומות כמו לונדון, בהם יישאר ככל הנראה המרחב האווירי סגור, ביצעה הלילה חברת "בריטיש אירוויס" טיסת מבחן כדי לבדוק את תנאי מזג האוויר - טיסה שהוכתרה בהצלחה. בחברה דיווחו כי המטוס שיצא מנמל התעופה הית'רו שבלונדון נחת בבטחה בקרדיף שבוולס. הטיסה נמשכה שעתיים בלבד תחת הנהגת נשיא החברה ששימש כקברניט המטוס.

רפי גוזלן, אסטרטג המאקרו של לידר שוקי הון, מעריך כי ההתפתחויות האחרונות בחו"ל הפחיתו במידת מה את ההסתברות להעלאת ריבית בסוף החודש, אך אם לא תירשם ירידה בציפיות במהלך השבוע הקרוב, הנגיד פישר יגיב בהעלאה נוספת.

מנתונים שמפרסם אתמול (א') בנק ישראל עולה כי ציפיות האינפלציה בשוק ההון ל-12 החודשים הקרובים ירדו לכ-2.4% בחודש האחרון. הצפי לשנה השניה ירד מ-2.8% ל-2.7% ואילו ממוצע התחזיות ל-12 החודשים הקרובים גדל מ-2.4% ל-2.6%.

נזכיר כי ביום חמישי פורסמו נתוני מדד המחירים לצרכן לחודש מארס, שרשם עליה של 0.1% בהתאם לציפיות. בשלושת החודשים הראשונים של השנה חלה ירידה של 0.9% במדד. כלכלנים במשק מעריכים כעת שמדד חודש אפריל צפוי לעלות בכ-0.6%-0.7% ושהאינפלציה בכל 2010 תסתכם בכ-1.7%-1.8%.

כעת ההערכות בקרב מרבית הכלכלנים הן שנגיד בנק ישראל, הפרופ' סטנלי פישר, צפוי להשאיר את הריבית לחודש מאי ללא שינוי, לאחר העלאה של 0.25% לרמה של 1.5% בסוף מארס. הגורמים אשר יתמכו בהותרת ריבית ללא שינוי הינם רכישות דולרים על ידי בנק ישראל והגדלת היצע הכסף במשק, התחזקות השקל, ירידה בשכר כנגד מחירים קבועים, וגם רמת הריבית במדינות אחרות, שנשארת ללא השינוי. מנגד, הבנק הצהיר על מדיניות "חזרה לריבית נורמלית" כך שייתכן והריבית תעלה גם בסוף החודש הזה בשיעור של 0.25%.