כלכלני לאומי: התיקון מבורך, להיזהר מהאג"חים הארוכות

ברמת התשואות הנוכחית, תשואות אגרות ממשלת ארה"ב כיום אינן מגלמות פוטנציאל לרווחי הון משמעותיים, לפיכך משקיע המעוניין באפיק זה רצוי שיימצא בחלק הקצר של העקום

ביום שישי הבהירה רשות ניירות הערך האמריקאית לבנק ההשקעות גולדמן זאקס ולכל החברות בוול סטריט כי לקחי המשבר הופקו וכי הן יפעלו למציאת והענשת אלו שנושאים במידה כזו או אחרת באחריות להחרפתו של המשבר בשוק המשכנתאות. ציבור המשקיעים קיבל את המסר בצורה חדה וברורה ושלח את מניותיהן של הבנקים לירידות שערים חדות.

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית על השווקים הבינלאומיים כי סביר להניח כי יותר מתוצאתה של תביעה ספציפית זו של Goldman Sachs, שישלמו במקרה הרע כמה מאות מיליוני דולרים כקנס, מודאגים המשקיעים מנכונותה של רשות ני"ע להמשיך ולהטיל האשמות נוספות על Goldman ובנקים אחרים.

"אנו מאמינים כי למרות שסביר כי תביעות נוספות יוגשו, השפעתן על הסקטור הפיננסי בטווח הארוך תהיה מוגבלת, והן אינן מהוות תחליף לפתרון רגולאטורי ארוך טווח לעיוותים בשוק. ברמת השוק כולו, אנו מרגישים כי לאחר מספר שבועות רצופים בו שוקי המניות שבר שיאים, תיקון הוא מבורך. נסכם ונצטט את המשקיע האגדי Warren Buffett שאמר: כשכולם מפחדים - תקנו וכשכולם קונים - תפחדו".

למרות ירידת התשואות של השבועיים האחרונים, סבורים בלאומי כי בטווח הזמן הארוך אנו צפויים לעליית תשואות לאורך עקום האג"ח האמריקאי, עליית התשואות תיתמך על ידי המשך השיפור בנתוני המאקרו, הגירעון של ממשלת ארה"ב והיקף ההנפקות הגדול המתוכנן.

מנגד, עדיין לא נראים באופק סימנים להיווצרות לחצים אינפלציוניים, הבנק המרכזי ממשיך להיות מחויב לשמירה על ריבית נמוכה והכלכלה האמריקאית עדיין ניצבת מול אתגרים לא פשוטים. בשל כך, תהליך עליית התשואות צפוי להיות הדרגתי ומתון ולהתקיים בסביבת מסחר תנודתית.

ברמת התשואות הנוכחית, שהיא גם תולדה של החדשות האחרונות בנוגע ל- Goldman Sachs, סבורים בלאומי כי קיים פוטנציאל לעליית תשואות גם בטווח הקצר, לאחר שהמידע החדש והשלילי יעוכל על ידי המשקיעים. ברמת התשואות הנוכחית, תשואות אגרות ממשלת ארה"ב כיום אינן מגלמות פוטנציאל לרווחי הון משמעותיים, לפיכך משקיע המעוניין באפיק זה רצוי שיימצא בחלק הקצר של העקום.