מנכ"ל גולדמן זאקס: "הכיסוי התקשורתי לא נעים ולא מפתיע"

בלנקפיין אמר כי הבנק יפעל במרץ כדי לענות על האישומים עם עובדות וקרא לעובדי הבנק להישאר ממוקדים בשבועות הקרובים ■ "גולדמן מעולם לא נהג בסלחנות כלפי פעילות לא ראויה של עובדים" ■ על פי הבנק, התביעה נובעת ממניעים פוליטיים, ועל כך מעיד התזמון שלה

מנכ"ל גולדמן זאקס , לויד בלנקפיין, התייחס היום בראשונה לאישומי ההונאה שהגישה רשות ני"ע בארה"ב נגד הבנק ביום שישי האחרון. "הכיסוי התקשורת הנרחב של אישומי רשות ני"ע בהחלט לא נעים, אבל לנוכח הזעם כלפי ענף הפיננסים, לא לגמרי מפתיע", אמר בדואר אלקטרוני קולי ששלח היום (ב') לכל עובדי הבנק בעולם.

בלנקפיין אמר כי הבנק יפעל במרץ כדי לענות על האישומים עם עובדות וקרא לעובדי הבנק להישאר ממוקדים בשבועות הקרובים. "כבר התמודדנו עם אתגרים בעבר, ואנשינו תמיד ידעו להגיב באמצעות הכישורים והכשרון שלהם והתמקדותם בלקוחות".

דברים אלה נשמעים יום לפני הצגת תוצאות הרבעון הראשון (המתוכננת למחר) של גולדמן זאקס, שצפויה להראות חלוקת בונוסים של 5 מיליארד דולר לעובדים. "גולדמן מעולם לא נהג בסלחנות כלפי פעילות לא ראויה של עובדים, ולעולם לא יעשה זאת. להפך, אנחנו נהיה הראשונים לגנות זאת ולנקוט בצעדים המתבקשים באופן מיידי", הוסיף בלנקפיין.

גולדמן זאקס כבר הודיע כי יערער על תביעת ההונאה בסך מיליארד דולר שהגישה נגדו רשות ני"ע האמריקאית וטען כי הפעולות שבהן נקט היו "ראויות לגמרי". "האישומים של ה-SEC אינם מבוססים לחלוטין במציאות ובחוק ואנו נתמודד עימם ונגן על החברה ועל המוניטין שלה", מסר דובר גולדמן זאקס בתגובה ביום שישי.

על פי הבנק, התביעה נובעת ממניעים פוליטיים, ועל כך מעיד התזמון שלה - התביעה נעשית בתקופה בה הנשיא ברק אובמה מנסה לכפות שינויים בחוק כדי לנקות את תעשיית הבנקאות האמריקנית.

גולדמן זאקס אף הדגיש כי הוא הפסיד יותר מ-90 מיליון דולר בגין אותן עסקאות וקיבל עמלות בהיקף של 15 מיליון דולר. על הטענה לפיה גולדמן זאקס לא חשף את פולסון בפני הלקוחות אמר הבנק: "כפרקטיקה עסקית נהוגה, עושי שוק אינם נוהגים לחשוף את הקונים בפני המוכרים ולהיפך".