סיטיגרופ מפתיעה: רושמת את הרווח הרבעוני הגבוה ביותר מאז 2007

דיווחה כי רשמה רווח רבעוני של 4.4 מיליארד דולר - תוצאות הטובות יותר מתחזיות האנליסטים שציפו לאיזון בשורה התחתונה ■ המנכ"ל: "סיטיגרופ שונה לחלוטין ממה שהיתה לפני שנתיים"

קבוצת הפיננסים סיטיגרופ דיווחה לפני פתיחת המסחר היום (ב') כי רשמה רווח מתואם של 4.4 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2010, וזאת על רקע עלייה בהכנסות שהסתכמו ב-25.4 מיליארד דולר.

הרווח משקף רווח של 15 סנט למניה לאחר דילול, לעומת הפסד של 18 סנט למניה ברבעון הראשון אשתקד. סיטיגרופ ציינה כי מדובר ברווח הרבעוני הגבוה ביותר שרשמה מאז הרבעון השני של 2007.

תוצאות החברה טובות מתחזיות האנליסטים שציפו לאיזון בשורה התחתונה והכנסות בהיקף 20.77 מיליארד דולר.

מנכ"ל סיטיגרופ, ויקראם פנדיט, שמרוויח משכורת שנתית של דולר אחד עד שהחברה תחזור לרווחיות מתמשכת, אמר בתגובה לדו"חות: "סיטיגרופ שונה לחלוטין ממה שהייתה לפני שנתיים. החוזק הפיננסי של החברה, מאפשר לנו ליהנות מהצמיחה במדינות מפותחות ושווקים מתעוררים".

המנכ"ל חזה כבר בפברואר כי 2010 צפויה להראות את פוטנציאל הרווח של "סיטיגרופ החדש", לאחר שנתיים רצופים של הפסדים שהסתכמו ב-29 מיליארד דולר.

סיטי השיבה 20 מיליארד דולר מסך הסיוע, בהיקף 45 מיליארד דולר, שקיבלה מהממשל האמריקני בשיא המשבר ב-2008. 25 מיליארד הדולר הנוספים הומרו על ידי משרד האוצר ל-7.7 מיליארד מניות של סיטי, אשר להן שווי שוק של 35 מיליארד דולר.