בצל האישומים הכבדים: גולדמן זאקס הכפיל הרווחים ברבעון

הציג רווח של 5.59 דולר למניה ■ הערכות האנליסטים נעו בין 3.33 ל-5.97 דולר למניה ■ לויד בלנקפיין התייחס אמש לראשונה לאישומי ההונאה שהגישה ה-SEC נגד הבנק ביום שישי

גולדמן זאקס פרסם את דו"חות הרבעון הראשון בצל אישומים כבדים בדבר הונאה שמסעירה את הסוחרים בוול סטריט. מדו"חות החברה עולה כי רווחי הבנק כמעט הכפילו את עצמם ל-3.3 מיליארד דולר, או 5.59 דולר למניה, מ-1.66 מיליארד דולר, או 3.39 דולר למניה ברבעון המקביל. אנליסטים בסקר של בלומברג חזו תוצאה של 4.14 דולר למניה. הערכות האנליסטים נעו בין 3.33 ל-5.97 דולר למניה.

הכנסות הבנק גדלו ב-35.5% ל-12.78 מיליארד דולר מ-9.43 מיליארד דולר ברבעון המקביל. יחס הלימות הון ראשוני (Tier 1) עמד על 15% נכון ל-31 במארס 2010.

הבנק הודיע כי הפריש 5.5 מיליארד דולר ברבעון הראשון לטובת משכורות ובונוסים לעובדים. מדובר בגידול של 17% בהשוואה לרבעון המקביל.

עוד עולה מהדו"חות כי גולדמן זאקס הצליח לשמור על הדומיננטיות שלו בתחום אג"ח.

גרג פאלם, בכיר בבנק, אמר על התביעה שהוגשה כנגד הבנק כי "נראה כי כל הרעש מתמקד בהאם מישהו הטעה במכוון את המשקיעים, וזה לא משהו שהיינו תומכים בו או מאשרים".

"לגודלמן זאקס לא היה תמריץ להכשלת העסקה. הפסדנו 100 מיליון דולר בתהליך", הוסיף פאלם.

נזכיר כי בלנקפיין, התייחס אמש (ב') לראשונה לאישומי ההונאה שהגישה רשות ני"ע בארה"ב נגד הבנק ביום שישי האחרון. "הכיסוי התקשורת הנרחב של אישומי רשות ני"ע בהחלט לא נעים, אבל לנוכח הזעם כלפי ענף הפיננסים, לא לגמרי מפתיע". המניה עלתה אתמול ב-1.6% לאחר שביום שישי נפלה בכ-15%.

בלנקפיין אמר כי הבנק יפעל במרץ כדי לענות על האישומים עם עובדות וקרא לעובדי הבנק להישאר ממוקדים בשבועות הקרובים. "כבר התמודדנו עם אתגרים בעבר, ואנשינו תמיד ידעו להגיב באמצעות הכישורים והכשרון שלהם והתמקדותם בלקוחות".

גולדמן זאקס כבר הודיע כי יערער על תביעת ההונאה בסך מיליארד דולר שהגישה נגדו רשות ני"ע האמריקאית וטען כי הפעולות שבהן נקט היו "ראויות לגמרי". "האישומים של ה-SEC אינם מבוססים לחלוטין במציאות ובחוק ואנו נתמודד עימם ונגן על החברה ועל המוניטין שלה", מסר דובר גולדמן זאקס בתגובה ביום שישי.