דווקא ביום העצמאות: נטורי קרתא שרפו דגלים

מאות חרדים מהפלג הקיצוני של נטורי קרתא התפרעו היום בבני ברק, יידו אבנים והפגינו נגד קיומה של מדינת ישראל. הם יידו אבנים לעבר ניידת משטרה שהוזעקה למקום. איש לא נפגע. גם בבית שמש הבעירו חסידי "נטורי קרתא" דגלי ישראל

בזמן שהמוני בית ישראל יצאו לפארקים ולגנים לחגוג את יום העצמאות, התפרעו בבני ברק מאות חרדיםמהפלג החרדי-קיצוני "נטורי קרתא" במחאה נגד קיומה של המדינה והתעמתו עם כוחות המשטרה.

גם בבית שמש הציתו מפגינים מ"נטורי קרתא" את דגלי ישראל.

בשעות הצהריים התקבצו ברחובות ישמח משה וחזון-איש בבני ברק מאות מפגינים וחסמו את צירי התנועה. חלקם יידו אבנים לעבר ניידת משטרה שהוזעקה למקום ואף ניסו לשרוף דגלים. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם למכונית.

במקביל הפגינו חרדים קיצונים מחסידות "נטורי קרתא" בבית שמש והציתו את דגלי הלאום. כמדי שנה ביום העצמאות, נתלו בשכונת "מאה שערים" בירושלים מודעות נגד המדינה והציונות. בכניסה לחלק מבתיהם של אנשי "נטורי קרתא" הונפו דגלים שחורים.

התקריות האחרונות מתווספות לשורת אירועים דומים בימים האחרונים. אתמול, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, נעצר נער חרדי בן 14 בעת ששרף את הדגל בכיכר השבת בבירה.

במקביל, בזמן שמדינת ישראל הרכינה את ראשה והתייחדה עם זכר הנופלים, התפרעו מספר חרדים קיצונים מחסידות "נטורי קרתא" ברחוב שבטי ישראל בבירה. הם הבעירו פחי אשפה, יידו אבנים לעבר כלי רכב חולפים ותלשו את דגלי ישראל.