וואלה צמחה ב-34% ברבעון הראשון; ההכנסות עלו ל-40 מיליון שקל

הוצאות הפיתוח והשיווק זינקו ולחצו על רווחי החברה ■ המנכ"ל אילן ישועה: "וואלה ממשיכה לצמוח בצורה מרשימה בשני התחומים העיקריים בהם היא פועלת - פרסום וסחר אלקטרוני"

הכנסות פורטל האינטרנט וואלה צמחו ב-34% ברבעון הראשון של 2010, אם כי גידול בהוצאות השיווק והפרסום של החברה נגסו ברווח הנקי שלה, שירד ב-15% - כך עולה מהדו"חות הכספיים שפרסמה היום (ד') וואלה.

החברה רשמה הכנסות של 40.4 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת 30.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר ההכנסות (28 מיליון שקל) הגיעו ממכירות לחיצוניים במגזר הפורטל ואתרי התוכן, שם נרשמה צמיחה של 13% לעומת הרבעון המקביל. צמיחה חדה של 135% נרשמה במגזר המסחר, שם הסתכמו ההכנסות ב-12 מיליון שקל.

צבר ההזמנות של וואלה, המהווה הצצה להכנסות העתידיות של החברה, הסתכם ב-30.3 מיליון שקל בסוף הרבעון. מדובר אמנם בירידה של 9% לעומת הצבר בסוף 2009, אך זוהי ירידה עונתית. בהשוואה לסוף הרבעון הראשון של 2009 רשם צבר ההזמנות עלייה של 41%.

"החברה ממשיכה לצמוח בצורה מרשימה בשני התחומים העיקריים בהם היא פועלת - פרסום וסחר אלקטרוני", אמר המנכ"ל אילן ישועה. "השקעות אינטנסיביות במוצרים, תכנים ותשתיות נועדו להבטיח שימור מובילות רייטינג של החברה, לצד המשך צמיחה ושיפור רווחיות".

זינוק בהוצאות

לצד הצמיחה בהכנסות נרשמה גם עלייה של 41% בהוצאות הפיתוח של וואלה ברבעון הראשון, לרמה של 3.5 מיליון שקל. הוצאות הפרסום והשיווק זינקו גם כן ב-41% ל-7 מיליון שקל, מה שחלחל לשורות הרווח והקטין את הרווח הנקי ואת שיעורי הרווחיות של וואלה.

וואלה הרוויחה 4.7 מיליון שקל ברבעון הראשון, קיטון של 15% לעומת הרבעון המקביל. שיעור הרווחיות ירדה ל-12% מ-19% ברבעון המקביל, כאשר גם ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות) ירדה ב-6% ל-8.3 מיליון שקל. הרווח התפעולי של וואלה ירד ב-9% ל-6.2 מיליון שקל, כאשר שיעור הרווחיות התפעולית ירד ל-15% מ-23%.

ישועה ציין כי ברבעון החולף החברה הגדילה את הוצאות הפיתוח שלה במטרה להבטיח את שימור הרייטינג המוביל של החברה, כמו גם את יכולת המוניטיזציה והתרגום של רייטינג זה להכנסות ורווח.

"אחד הפרויקטים הגדולים בו השקענו הרבעון הוא בתחום מערכות הגשת פרסום ו-BI, מה שיאפשר לחברה להציע למפרסמים, כבר בחודשים הקרובים, מוצרי פרסום יעילים ומתוחכמים יותר, תוך שיפור משמעותי של ניהול המלאי", אמר ישועה.