בלקברי 9700 - סמארטפון חכם ונוח

הבלקברי החדש של RIM מציע מעט שדרוגים לעומת קודמו ולכן הוא לא מומלץ למשדרגים, אבל הוא יתאים מאוד למי שמחפש מכשיר שמיועד בעיקר למיילים ■ המחיר סביר, והכי חשוב - המכשיר מותאם לעברית

חברת RIM הצליחה בשנה וחצי האחרונות להגדיל משמעותית את הפופולאריות שלה בישראל. היום שכיח מאוד לראות איש עסקים מחזיק מכשיר בלקברי המשווק בישראל דרך המפעילות הסלולריות. הסיבה לכך קשורה למספר מרכיבים: מחירים שהפכו לסבירים, התאמה של המכשיר לא רק למי שמוכן להחזיק שרת ייעודי אלא גם לבעלי חשבונות מייל פרטיים, וכמובן, גיור (התאמה לעברית).

עיצוב: דגם 9700 הוא הדגם החדש של RIM בישראל. מדובר בעצם בגרסה קטנה יותר של דגם 9000, שנמכר כבר תקופה ארוכה בארץ. השוני המהותי הוא בעיצוב: הדגם החדש מעט צר יותר וקטן יותר, אולם כתוצאה מזה, הכפתורים במקלדת נדחסו על חשבון מינימלי של נוחות.

בלקברי 9700
 בלקברי 9700

נוחות התפעול: עוד הבדל הוא כפתור הניווט: בעוד שה-9000 הגיע עם גלגלת הבלקברי המפורסמת, שמאפשרת לנווט במכשיר בחופשיות רבה, ה-9700 מגיע עם משטח אופטי המאפשר הפעלה באמצעות נגיעה קלה עם האצבע. לקח לנו מספר ימים להשתלט עליו (ניסיונות שכללו לא מעט תסכול ועצבים על מהנדסי RIM), אולם בסופו של דבר התאהבנו ביכולת הזו.

מיילים: מכשירי בלקברי הם קודם כל מכונת מיילים משומנת. אם תרצו, אפשר להשוות את הבלקברי למותג המחשבים הניידים IBM בזמנו. מדובר במוצרים לא הכי יפים וגם קצת משעממים מבחינת יכולות מולטימדיה, אבל בסופו של יום, התוצאה היא סוס עבודה שמספק את מה שהוא מבטיח.

סינכרון: אנשי הקשר למכשיר, הגיעו אלינו גם באמצעות הג'ימייל, בסינכרון פשוט. הבלקברי גם מציע סינכרון של לוח השנה של גוגל, אולם השירות הזה לא עבד בצורה אוטומטית. *מצלמת סטילס: באיכות של 3.2 מגה פיקסל, מספקת תמונות סבירות באור יום ופחות טובות בתנאי תאורה חשוכים.

יכולות נוספות: נגן מוזיקה, התקן GPS לניווט. הסוללה חזקה ודפדפן האינטרנט סיפק תוצאות טובות גם כן.

בשורה התחתונה: הבלקברי החדש מציע מעט מאוד שדרוגים לעומת קודמו ולכן הוא לא מומלץ למשדרגים, אבל הוא יתאים מאוד למי שמחפש מכשיר שמיועד בעיקר למיילים.

מחירים: בפלאפון 3,600 שקל (או 36 תשלומים של 100שקל), באורנג' 3,925 שקל (או 36 תשלומים של 109 שקל, ובסלקום 3,420 (או 36 תשלומים של 96 שקל).

ציון: 8.5.