HOT בדרך לקבלת רישיון לאספקת אינטרנט: הכדור עובר לכחלון

התקדמות נוספת בדרך למתן רישיון ISP ל-HOT: מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל ערך דיון מסכם בבקשת הרישיון של החברה, ובשבוע הבא הוא יסכם את העמדות של כל הצדדים ויעבירן לשר התקשורת לאישור סופי

התקדמות נוספת בדרך למתן רישיון ISP (ספקית שירותי אינטרנט) ל-HOT: מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר-טל ערך בשבוע שעבר דיון מסכם בבקשת הרישיון של החברה, ובשבוע הבא הוא צפוי לסכם את העמדות המקצועיות של כל הצדדים ולהביא לשר התקשורת משה כחלון החלטה סופית על התנאים למתן הרישיון.

לאחר שיסוכמו התנאים הסופיים יידרש כחלון להחליט האם לחתום בעצמו על הרישיון או לתת לשר אחר לעשות זאת. בתוך משרד התקשורת קיימים חילוקי דעות מקצועיים סביב תנאי הרישיון, ולכחלון יש הסכם ניגוד עניינים, שקובע כי במקרה של חילוקי דעות בדרג המקצועי הוא אינו יכול להכריע בנושאים הקשורים ל-הוט . לכן, ייתכן כי לא יהיה מנוס מהעברת ההחלטה לשר אחר.

חילוקי הדעות בנוגע רישיון ה-ISP ל-HOT נוגעים לשאלה באילו תנאים תקבל החברה את הרישיון, והאם תקבל אותו תחת הפרדה מבנית מלאה - דהיינו, האם תקום חברה-בת נפרדת שתספק את השירות, כפי שדורשים חלק מהגורמים המקצועיים במשרד, או לא - כפי שמציעים גורמים אחרים, ובראשם מנכ"ל המשרד.

החמרת התנאים עלולה לגרום ל-HOT להחליט לוותר על הרישיון בשל חוסר כדאיות כלכלית. נזכיר כי בעניין זה הגישה 013 נטוויז'ן עתירה לבג"ץ, שמטרתה לסכל מתן רישיוןISP ל-HOT עד שלא ייקבעו תנאי תחרות חדשים בשוק. למרות העתירה לבג"ץ, נטוויז'ן לא הגישה בקשה לצווי מניעה למתן הרישיון, כך שהמשרד יכול להמשיך בעבודה למתן הרישיון כרגיל, ואת זה מתכוון מנכ"ל המשרד לעשות בשבוע הבא.