נועם שליט: "גלעד זועק לעזרה - זועק ואין עונה"

יוזמה חדשה ופרטית להגברת הלחץ לשחרורו של גלעד שליט יצאה הבוקר לדרך: טנק מרכבה עשוי עץ, ועליו "מגילת העצמאות" של גלעד, יצא מבית הוריו של החייל השבוי במצפה הילה, והוא יעבור בכל רחבי הארץ

יוזמה חדשה ופרטית להגברת הלחץ הבינלאומי לשחרורו של גלעד שליט יצאה הבוקר (ד') לדרך: טנק מרכבה עשוי עץ, ועליו "מגילת העצמאות" של גלעד, יצא מבית הוריו של החייל השבוי במצפה הילה, והוא אמור לעבור בכל רחבי הארץ.

יוזם הפרויקט הוא ירון שגיא, מג"ד שריון במילואים ממושב מרחביה. על דגם הטנק שהניח על משאית הדפיס את "מגילת העצמאות של גלעד שליט", ובה תאריכי לידתו ונפילתו בשבי. הוא סיפר כי כל המשתתפים בפרויקט, ובהם הנגר שבנה את דגם הטנק, הם יוצאי שריון, החיל שבו שירת שליט.

ב"מגילה" נכתב: "לפיכך התכנסנו, כל העם, להכריז בזאת כי יש להחזיר את גלעד שליט למשפחתו, לביתו ולעמו, מתוקף זכותו הטבעית לחופש, ככל אחד מאיתנו במדינת ישראל. אנו קוראים לכל בני האדם באשר הם, חופשיים, ללא הבדל מין, דת וגזע, החולקים איתנו את שטח המחיה, גבולותיה של מדינת ישראל, לשלוח מסר ליוזמה שיכולה לשנות את חוקי המשחק וההתנהגות האנושית באזורנו".

לדברי שגיא, אנשים הרוצים לעזור יכולים לשלוח מסרון המהווה חתימה על המגילה (בעלות של 4 שקלים), ובכך מופעל מנגנון השולח את המגילה באימייל ל-50 שגרירויות ונציגויות של הצלב האדום ברחבי העולם.

הבוקר הובא הטנק לבית משפחת שליט במצפה הילה. בסוף המסע תועבר המגילה בצירוף החתימות לראש הממשלה, בנימין נתניהו.

נועם שליט, אביו של החייל החטוף, בירך על היוזמה אך הדגיש כי מדובר ביוזמה פרטית. "אין ספק כי זו יוזמה מקורית, ואני מקווה שתשפיע", אמר. "כולם יודעים שגלעד לא יכול לזעוק את זעקתו. הוא אילם. קולו נדם לפני 4 שנים, אבל בוודאי שהוא זועק לעזרה אלינו - ואל מי ששלח אותו למשימה - זועק ואין עונה".