נתניהו דחה את הדרישה להקפאה מלאה של הבנייה במזרח י-ם

גלי צהל: למרות סירובו, הסכים נתניהו למספר דרישות אחרות שהציג בפניו אובמה בפגישתם האחרונה, בהן הקפאה ברמת שלמה במשך שנתיים, והקלות על מעבר סחורה לעזה, כך לפי הדיווח ב"וול סטריט גורנל"

גלי צה"ל: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דחה את דרישת נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, להקפאה מלאה של הבנייה במזרח ירושלים- כך מדווח הבוקר (ה') העיתון "וול-סטריט ג'ורנל". פקידים בבית הלבן מסרו לעיתון שנתניהו העביר את תשובתו לבית הלבן בסוף השבוע האחרון. את הדברים אישר גורם בסביבתו של נתניהו בשיחה עם גלי צה"ל, לאחר שראש הממשלה עצמו אמר בראיון לרשת ABC בשבוע שעבר כי "דרישת הפלסטינים להקפאת הבנייה אינה מקובלת".

למרות סירובו, הסכים נתניהו למספר דרישות אחרות שהוצגו מצד אובמה בפגישתם האחרונה, בסוף חודש מארס. בין השאר מדובר בהקלות על מעבר סחורה לעזה, הקלה במגבלות התנועה על הפלסטינים בגדה המערבית על ידי הסרת מחסומים, הוספת סמכויות למשטרה הפלסטינית, הסכמה להקפאה ברמת שלמה במשך שנתיים, והבעת נכונות לדון בסוגיות הליבה במסגרת משא ומתן ישיר או עקיף עם הפלסטינים.

בתוך כך, פירסם הבוקר העיתון "מעריב" כי מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף הנחה את השר אלי ישי להתנגד להקפאת הבנייה בירושלים, בכל פורום העוסק בנושא.

"נחושים לעזור לשני הצדדים"

אובמה עצמו שב ואמר הלילה כי לא יוכל לכפות הסדר שלום על ישראל והפלסטינים: "צריך להשיג את ההסכם במזרח התיכון במשא ומתן ישיר בין מנהיגים שנדרשים לקבל הכרעות ופשרות קשות", כתב אובמה לראש ועידת הנשיאים של הארגונים היהודים בארצות הברית והוסיף: "אנו נחושים לעזור לשני הצדדים מכיוון שהמצב הקיים אינו משרת את האינטרסים של אף אחד מהם".

נשיא ארצות הברית הדגיש בנאומו כי לא חל שינוי ביחסים המיוחדים עם ישראל וכי מחויבות מדינתו לישראל אינה ניתנת לערעור וכי לא ניתן לתקוע טריז ביחסי שתי המדינות.