נגיד בנק ישראל סטנלי פישר: "לא נפסיק את רכישות המט"ח בשוק"

פישר בראיון לבלומברג: "זה לא הזמן להפסיק את הרכישות - אנחנו עדיין לא בנקודה הזו" ■ "כל עוד רואים שיעורי ריבית אפסיים בעולם, אנחנו צפויים לראות תנודתיות רבה בשווקים, כולל בשוק המט"ח"

"זה לא הזמן להפסיק את רכישות המט"ח בשוק", כך אמר נגיד בנק ישראל סטנלי פישר בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. פישר, שלא חושש מהתפרצות אינפלציונית, אמר כי הבנק המרכזי בישראל עדיין לא מוכן להפסיק את הרכישות למטרת החלשת השקל וחיזוק הדולר, שהביאו את יתרות המט"ח של בנק ישראל להכפיל עצמן מאז 2008.

"אנחנו עדיין לא בנקודה הזו (הפסקת ההתערבות בשוק המט"ח. י.נ), התנאים עדיין לא נוחים בכדי שנצא מהשוק וכל עוד אנו רואים שיעורי ריבית אפסיים ברחבי העולם, אנחנו צפויים לראות תנודתיות רבה בשווקים, כולל בשוק המט"ח", לדבריו.

"אם אני מסתכל על התרחשים שצפינו לפני שנה-שנה וחצי, אני מוכרח לומר כי ההתפתחויות היו טובות יותר משצפינו", אמר הנגיד, שהסכים לאחרונה להמשיך בקדנציה שנייה בראש בנק ישראל ל-5 שנים נוספות.

נגיד בנק ישראל תומך ברגולציה על שוקי המניות בוול סטריט, עליה הודיע אובמה אתמול, ואמר כי המקרה של גולדמן זאקס רק מחזק את הצורך לפיקוח הדוק על השווקים בכלל, ועל המערכת הבנקאית בפרט.

פישר התייחס גם לכלכלת ארה"ב, ואמר כי כלכלות חזקות כמו זו האמריקנית, לא צריכות לחשוש מהתפרצות של דפלציה, וכי היא בפרט מתאוששת מהר מהצפוי. "עלייה במחירי הסחורות ובביקושים הגלובליים תימנע צניחה במחירים לצרכן וזאת מבלי לעורר לחצים אינפלציוניים", אמר הנגיד.