דו"חות כספיים בארה"ב: זירוקס והאניוול עקפו את תחזיות השוק

זירוקס עקפה את תחזיות הרווח בוול סטריט ב-5 סנט למניה והאניוול עקפה ב-3 סנט למניה ■ 2 החברות דיווחו עם צמיחה בשורה העליונה

עונת הדו"חות הכספיים בארה"ב בעיצומה והחברות ממשיכות לפרסם דו"חות טובים לרבעון הראשון של 2010, אשר מעידים על המשך ההתאוששות הכלכלית. היום (ו') לפני פתיחת המסחר בוול סטריט הגיע תורן של יצרנית ציוד ההדפסה זירוקס ויצרנית הציוד הביטחוני האניוול - ושתיהן עקפו את התחזיות המוקדמות של האנליסטים בוול סטריט.

זירוקס דיווחה על רווח נקי של 18 סנט למניה, רווח גבוה יותר מקונצנזוס התחזיות בוול סטריט שעמד על 13 סנט למניה. הכנסות החברה ברבעון הראשון צמחו ב-33% (לעומת הרבעון המקביל אשתקד) ל-4.72 מיליארד דולר ועקפו גם כן את התחזיות שעמדו על 4.65 מיליארד דולר.

תחזית הרווח שסיפקה זירוקס הייתה גם היא טובה. החברה צופה רווח נקי של 20-22 סנט למניה ברבעון השני של השנה, לעומת התחזיות שעמדו על 18 סנט למניה. בשנת 2010 כולה צופה החברה רווח של 75-85 סנט למניה אך היא הדגישה כי היא "תעמוד בקצה העליון" של הטווח. קונצנזוס התחזיות בוול סטריט עומד על רווח שנתי של 81 סנט למניה.

"התוצאות שלנו משקפות גידול בביקושים למוצרינו בשווקים המתפתחים וכן מצד עסקים קטנים ובינוניים", מסרה החברה בדו"חותיה. זירוקס מצטרפת לחברות אחרות שמדווחות על התחזקות הביקוש בשווקים המתעוררים, שלפי נתוני קרן המטבע הבינלאומית אמורים להוביל את שיעורי הצמיחה בעולם השנה, בראשות סין כמובן.

ומזירוקס להאניוול, שעקפה גם היא את התחזיות בשוק. החברה דיווחה על רווח נקי של 50 סנט למניה ברבעון הראשון בעוד שהתחזיות עמדו על 47 סנט למניה. ההכנסות עלו ב-2.7% ל-7.78 מיליארד דולר, בעוד שבשוק ציפו ל-7.58 מיליארד דולר. החברה צופה רווח נקי של 2.3-2.45 דולר למניה השנה (בעוד שהאנליסטים מצפים ל-2.42 דולר למניה) והכנסות של 31.5-32.3 מיליארד דולר (התחזיות בשוק הינן ל-31.9 מיליארד דולר).

החברה כתבה בדו"חותיה כי התוצאות הכספיות שהשיגה נובעות לא רק מצמיחה בהכנסות אלא גם משליטה שהפגינה בהוצאות.