קרן יורקוויל מארה"ב תשקיע 35 מיליון דולר נוספים בטאואר

הסכם ההשקעה הנוכחי דומה לקודמו: טאואר תקצה מניות לקרן ההשקעות האמריקנית בדיסקאונט של 3% בכל הקצאה, עד אשר סכום ההשקעה יגיע ל-35 מיליון דולר ■ בחודש שעבר השלימה יורקוויל השקעה של 25 מיליון דולר בטאואר

קרן ההשקעות האמריקנית יורקוויל תשקיע עד 35 מיליון דולר נוספים בחברת השבבים הישראלית טאואר . כך עולה מדיווח של טאואר הלילה (ש') לבורסה.

בחודש שעבר השלימה יורקוויל השקעה של 25 מיליון דולר בטאואר בתמורה למניות שהוקצו עבורה, וזאת בהתאם להסכם שנחתם בין הצדדים באוגוסט אשתקד.

הסכם ההשקעה הנוכחי דומה לקודמו: טאואר תקצה מניות ליורקוויל בדיסקאונט של 3% בכל הקצאה, עד אשר סכום ההשקעה יגיע ל-35 מיליון דולר. בכך, תשלים יורקוויל השקעה כוללת של 60 מיליון דולר בטאואר, בתמורה למניות כמובן, מה שיביא לדילול בעלי המניות הקיימים.

ההשקעה של יורקוויל מהווה מעין "קו אשראי" לטאואר, לצורך ביצוע רכישות למשל. בחודשים האחרונים אמר מנכ"ל טאואר ראסל אלוונגר כי החברה תרה אחר רכישות ואף ציין כי ישנה עסקה קונקרטית על הפרק שעשויה להיסגר עד אמצע השנה.

התשקיף הטרי שהגישה טאואר ל-SEC (רשות ני"ע בארה"ב) בשלהי 2009 מאפשר לה לגייס עד 50 מיליון דולר. טאואר גייסה כ-45 מיליון דולר בחודשים האחרונים על ידי הנפקת מניות - הן דרך יורקוויל כאמור והן דרך הגיוס של 21 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים בספטמבר האחרון.

טאואר תפרסם את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הראשון של 2010 ב-12 במאי. החברה מסוקרת על ידי 2 אנליסטים בלבד, אך קונצנזוס התחזיות שלהם מראה כי היא צפויה להציג רווח נקי (non-GAAP) של 3 סנט למניה על הכנסות של 112.25 מיליון דולר.

קרן יורקוויל הוקמה בשנת 2001, היא מעסיקה כ-50 עובדים ומנהלת נכסים בהיקף של כמיליארד דולר. הקרן ומתמחה במימון והשקעה בחברות ציבוריות ברחבי העולם בעלות פוטנציאל צמיחה מהיר במגוון תחומים, ובהם נדל"ן, אנרגיה, בריאות, מדיה, טכנולוגיה ועוד. הקרן משקיעה בחברות נוספות בישראל מלבד טאואר, כדוגמת מובייל מקס וביונדווקס.