סוף הסאגה: משרד התקשורת מאשר לייבא את ה-iPad לישראל

שר התקשורת כחלון אף הורה לאנשי משרדו לאשר את כניסת 20 המכשירים שעוכבו ■ הודעה על החלטה זו תימסר לרשויות המכס, ובכך יוכל כל אדם להכניס לישראל מכשיר בודד ■ כזכור, איסור הכנסת המכשיר עורר הד עולמי ■ iDigital: נשיק את ה-iPad בישראל בחודשים הקרובים

הקץ לסאגה שאפפה את הבאת מכשיר ה-iPad לישראל. משרד התקשורת הודיע היום (שבת) כי מייד עם השלמת הבדיקות הטכניות, אשר ביצעו אנשי הדרג המקצועי במשרד במהלך השבוע האחרון בהנחיית השר משה כחלון, מול הגורמים המקצועיים בחברת אפל העולמית, ברשויות אירופאיות ובמעבדה בינלאומית מוכרת, הורה השר לאנשי משרדו לאשר את כניסת מכשיר האייפד לישראל בנוהל של יבוא אישי ולשחרר את עשרים המכשירים שעוכבו.

זאת לאחר שלפני כעשרה ימים דווח מהמשרד: "מאחר שהתקינה בישראל בתחום ה-Wi-Fi דומה לתקינה האירופאית, השונה מהתקינה האמריקנית והמתירה שידור בהספק נמוך יותר, הרי שהספק השידור של המכשיר מונע את אישור הפעלתו בישראל".

ואילו בהודעה החדשה מהמשרד נאמר כי הבדיקות שבוצעו לגבי מנגנוני פעולת המכשיר הוכיחו לגורמים המקצועיים במשרד כי המכשיר מזהה את אופן פעולת נקודת הגישה שבסביבתו, ומתאים עצמו אליה באופן אוטומטי. לפיכך פעולת המכשיר בישראל תהיה בהתאם לתכונות הטכניות המותרות לשימוש בישראל.

המשרד מסר כי ימשיך לפעול ולוודא, כשם שפעל לאורך כל השנים, שלישראל ייכנסו מכשירים אלחוטיים מתאימים לטובת כלל ציבור המשתמשים, ללא קשר לסוג או שם המכשיר.

הודעה על החלטה זו תימסר לרשויות המכס מחר (א') בבוקר, וכך יוכל כל אדם להכניס לישראל מכשיר בודד.

כזכור, הפיאסקו שעורר משרד התקשורת בישראל קיבל תהודה רבה בעולם. פרשן ה"אטלנטיק" ג'פרי גולדברג שיגר עקיצה וכתב בבלוג שלו: "תמיד חשבתי שסטיב ג'ובס מסוכן יותר לישראל מחיזבאללה". הוא כתב את הדברים בעקבות פרשנויות בתקשורת בארה"ב שגרסו כי ישראל הכריזה מלחמה על אפל.

חברת iDigital בירכה על החלטת משרד התקשורת לאפשר ייבוא ה-iPad ומסרה היום כי תשיק את ה-iPad בישראל בחודשים הקרובים.