תקציב הפרסום של טרה עובר מ-JWT ליהושע TBWA

בכך למעשה מרכזת החברה המרכזית למשקאות קלים את כל תקציב המחלבות שלה במשרד פרסום אחד ■ תקציב הפרסום של טרה עמד ב-2009 על כ-16.6 מיליון דולר במחירי מחירון

החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה-קולה) עורכת שינויים במערך הפרסום שלה: תקציב הפרסום של מחלבת טרה עוזב את משרד הפרסום ‏JWT‏ ישראל ועובר למשרד הפרסום יהושע ‏TBWA‏.

בכך למעשה מרכזת החברה המרכזית את כל תקציב המחלבות שלה במשרד אחד, שכן יהושע מטפל גם בתקציבי הפרסום של המותגים מולר ומשק צוריאל.

העברת התקציב איננה נתפסת כמהלך בלתי צפוי. החברה המרכזית למשקאות נחשבת בשוק ככזאת שהקשרים האישיים עם הספקים בה הם בעלי משקל ונשמרים לאורך שנים.

הפרסומאי דוד טמיר ז"ל, שנפטר לפני פחות משנה, נחשב למקורב מאוד לראשי החברה, והיה בין הסיבות העיקריות לקבלת התקציב מלכתחילה. עם מותו, היו רבים שהעריכו כי התקציב לא ישרוד במשרד לאורך זמן. עם זאת, בחודשים האחרונים ביצע ‏JWT‏ מהלך מיתוג מחדש לחברה בכיכובו של מנשה נוי, שנחשב למהלך מוצלח מאוד.

מערך הפרסום של החברה המרכזית למשקאות מורכב בדרך הבאה: ‏JWT‏ טיפל עד עתה בטרה ובפריגת שממשיך להישאר בטיפולו; משרד הפרסום דחף מטפל במותגים קוקה-קולה, דיאט קוקה-קולה וקוקה-קולה זירו; יהושע ‏TBWA‏ מטפל מעתה בכל המותגים של טרה; שלמור-אבנון-אמיחי מטפל במותגים נביעות, נסטי, קינלי, סודה, טובורג וסטלה ארטואה; וגלר-נסיס מטפל במותגים ספרייט, פנטה, קרלסברג, קול ויין תבור.

‏משרד הפרסום יהושע ‏TBWA‏ הצטרף למערך הפרסום של החברה לפני כ-3 שנים והיה אחראי על כל השקת הקו הפרסומי של המותג מולר בארץ - השקה שנחשבת למוצלחת מאוד.

כאמור, יהושע ‏TBWA‏ טיפל בתקציב במקביל למשרד הפרסום ‏JWT‏ ישראל (טמיר-כהן), שהמשיך לטפל במותגים הישראליים של החברה שבהם הוא החזיק מאז 2002. לקראת סוף 2007 הוחלט כי ‏TBWA DIGITAL‏ יטפל בכל תקציב האינטראקטיב של טרה.

עבור משרד הפרסום‏JWT ‎‏ מדובר בפגיעה משמעותית, שכן טרה נחשב לתקציב עוגן לא רק ברמה הכספית, כי אם בעיקר ברמה התדמיתית. כזכור, לפני חודשים ספורים איבד המשרד תקציב עוגן נוסף: תקציב הפרסום של קבוצת אלקטרה.

על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, ב-2007 פרסמה טרה בהיקף כספי של 5 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2008 קפצה ההוצאה הפרסומית ל-12.6 מיליון דולר, וב-2009 ההוצאה הפרסומית עמדה על כ-16.6 מיליון דולר במחירי מחירון. ‏‎‎‏