"הקלוזינג ברכישת השליטה במודיעין ע"י IDB עיכב ההנפקה"

שותפות חיפושי הנפט דחתה את ההנפקה אך גורם המקורב לנושא מסר כי לא מדובר בבעיה של ביקושים, אלא בעיכוב טכני המגיע מכיוון IDB ■ מודיעין תנסה לגייס 50-60 מיליון שקל בהנפקה

מתי תתקיים ההנפקה של מודיעין ? ב-6 באפריל הודיעה שותפות חיפושי הנפט והגז, המוחזקת ע"י צחי סולטן ונוחי דנקנר, על כוונתה לבצע הנפקה במהלך השבועות הקרובים. מאז, הודיעו חתמי כלל חיתום למשקיעים המוסדיים כי ההנפקה תתקיים ב-22 באפריל; בשבוע שעבר שלחו החתמים הודעה לגופים המוסדיים כי ההנפקה צפויה להתקיים מחר (ב'), ב-26 באפריל.

ואולם, גורם המקורב להנפקה מסר כי "ישנה סבירות של 99% שההנפקה לא תתקיים מחר, אך סביר להניח שהיא תושלם עד סוף השבוע". הסיבה לעיכוב, לדברי הגורם הינה טכנית בלבד: "כרגע מחכים להשלמת הפרטים ואישורם על ידי IDB. זו קבוצה גדולה שעובדת בצורה מסודרת וסגירת כל הפרטים לוקחים עוד קצת זמן. לא מדובר בבעיה של ביקושים".

נציין כי מודיעין לא פרסמה את מבנה ההנפקה או את יעודו של גיוס ההון, אם כי ברור שהיעד הוא מימוש תוכניותיה של מודיעין לביצוע חיפושי נפט וגז טבעי בשנים הקרובות. רק לא מזמן השלימה החברה גיוס של כ-52 מיליון שקל בהנפקת יחידות השתתפות ואופציות.

"מי לא ירצה להשתתף בהנפקה?"

במסגרת ההנפקה הנוכחית תציע מודיעין חבילה של יחידות השתתפות של השותפות ואופציות עליהן. על פי ההערכות צפויה החברה לגייס 50-60 מיליון שקל בהנפקה, אותה תוביל כלל חיתום. יו"ר כלל חיתום הוא צחי סולטן.

גורמים בשוק החיתום העריכו גם הם כי העיכוב ביציאה להנפקה אינו נובע ממחסור בביקושים.

"מי לא ירצה להשתתף בהנפקה כזו בה ניתנות במתנה גם אופציות על מודיעין?", אמר גורם בכיר בשוק ההנפקות. "צחי רוצה לשמור על עמימות על מנת לא לפגוע במחיר ההנפקה. אם הוא היה מפרסם את מבנה ההנפקה הדבר היה פוגע במחיר וכרגע המניה נמצאת במומנטום חיובי מאוד. הוא יכול להשלים את ההנפקה הזו תוך מספר שעות, בלי להרים טלפון".

נציין כי מאז פרסום ההודעה על כוונות ההנפקה זינקה מודיעין מרמות של כ-2 אגורות לרמות הגבוהות מ-4 אגורות תוך שהיא מרכזת עניין רב בקרב המשקיעים.

ביום ה' האחרון אושרה באופן רשמי הצטרפותה של קבוצת אי.די.בי כמשקיע מרכזי בחברה לאחר שדנקנר רכש את מחצית החזקותיו של סולטן בחברת חיפושי הנפט והגז. אי.די.בי פיתוח רכשה את המניות במחיר של אגורה אחת, המחיר בו נסחרו היחידות בעת שסוכם על העיסקה. העיכוב בהשלמת הקלוזינג, אשר היה צפוי להסגר בתחילת השבוע שעבר הינו הסיבה העיקרית גם לעיכוב ביצוע ההנפקה.