המדינה התחייבה על 5 ערוצים במערך ה-DTT

ממסמך שהגיע ל"גלובס" עולה כי בכירי האוצר הבטיחו ל-HOT ב-2006: "תוספת ערוץ לחבילה הדיגיטלית תיקבע כהפרת תנאי מהותי במסגרת מכרז זה" ■ למרות זאת, בוועדת הכלכלה מתכננים להוסיף ערוצים נוספים לחבילה

המדינה התחייבה בפני HOT כי לא ייכנסו ערוצים נוספים למערך ה-DTT (חבילת ערוצים ללא חיבור לכבלים או ללוויין) - כך עולה ממסמך עליו חתומים בכירים במשרד האוצר ובמשרד התקשורת אשר הגיע ל"גלובס".

ההתחייבות במסמך היא בניגוד להלך-הרוח של המחוקקים בוועדת הכלכלה של הכנסת, המתכננים להוסיף ערוצים נוספים לחבילה המונה 5 ערוצים.

ב-26 באפריל 2006 הופץ סיכום דיון של פגישות קודמות שהתקיימו באותו חודש. הדיונים נערכו בשל הכוונה להוציא מכרז לגוף שיקים וינהל את מערך הטלוויזיה הדיגיטלית, והשתתפו בהם נציגי HOT; הממונה על התקציבים באוצר באותה תקופה, קובי הבר; מנכ"ל משרד התקשורת, אבי בלשניקוב; סמנכ"ל הכלכלה במשרד התקשורת, אסף כהן; וסגני הממונה על התקציבים, חיים פרננדז ואמיר לוי.

על-פי המסמך, HOT הביעה את הסכמתה למהלך שעשוי לפגוע בה בתנאי כי "תוכנית איחוד מערכי ההפצה לא תוביל להקמת פלטפורמת שידורים שלישית בישראל", כך לפי לשון המסמך.

כמו כן הוחלט על מספר סייגים: "המכרז יפרט את ערוצי הטלוויזיה, אליהם תופנה התשתית במפורש - 1, 2, 10, 33 וערוץ הכנסת. תוספת של ערוץ תיקבע כהפרתו של תנאי מהותי במסגרת מכרז זה".

עוד נכתב בסיכום הדיון: "נציגי החברה הבהירו את הקשיים אותם הם צופים במקרה שייקבע בחוק היקף חבילת הבסיס".

מחר (ב') יתחדשו הדיונים בחוק השידורים בוועדת הכלכלה של הכנסת. בין היתר עוסקים הדיונים בבקשות של גורמים שונים להצטרף לחבילת הבסיס הדיגיטלית, כמו ערוץ ערבי ייעודי, וכן קיים לובי רחב בכנסת להוספתם של ערוץ 9 וערוץ 23 של הטלוויזיה החינוכית. זאת, כפי שנחשף כאן, בניגוד להתחייבויות המדינה.

מ-HOT לא נמסרה תגובה. ממשרד התקשורת נמסר: "משרד התקשורת סבור כי סיכום הדיון נכון, ואין מקום לסטות ממנו".