התקדמות משמעותית לאורמת בפרויקט באינדונזיה; המניה עולה

הקונסורציום בו חברה אורמת הגיע להסכם עם חברת החשמל המקומית על תעריפי החשמל ■ יובל בן זאב: "צעד חיובי לחברה, אבל יארך זמן עד שנרגיש את השפעתו"

קונסורציום חברות האנרגיה בו חברה אורמת הישראלית חתם הלילה על חוזה להקמת תחנת הכוח בפרויקט "סארולה" (Sarulla) שבאינדונזיה. כך הודיעה אורמת בדיווח לבורסה.

החברות הגיעו להסכם עם חברת החשמל המקומית לפיו יעודכנו התעריפים למכירת חשמל מתחנת הכוח. לפי ההסכם למכירת חשמל ל-30 שנה, התעריף יעמוד על 6.79 קילוואט לשעה, כאשר בשנים הראשונות של הפרויקט התעריף יהיה גבוה ואז הוא יפחת בהדרגה בשנים האחרונות של ההסכם.

ההודעה הרשמית מגיעה לאחר דיווחים בתקשורת באינדונזיה בתחילת החודש, לפיהם חלה התקדמות בפרויקט "סארולה". המפעל הגיאותרמי "סארולה" יוקם על ידי מדקו, בו מחזיקה אורמת 12.5%. מדובר בפרויקט ל-30 שנה (החל מ-2012) שסוף סוף רשם התקדמות משמעותית לאחר שהחברה הודיעה עליו לראשונה בשנת 2006. יכולת הייצור של המפעל תעמוד על 330 מגהוואט ועלות הקמתו צפויה להסתכם במיליארד דולר, גבוה יותר מהתקציב המקורי עליו דובר בעבר (כ-600 מיליון דולר).

"בשורה התחתונה - צעד חיובי לחברה, אבל יארך זמן עד שנרגיש את השפעתו", אומר יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים. "מדובר באחד הפרוייקטים הגיאותרמיים הגדולים ביותר בעולם ובהחלט פרוייקט חשוב לחברה". בן זאב מציין כי תקציב הפרויקט תפח כיוון שמחיר החשמל גבוה יותר מההערכות הקודמות, אך הוא מעריך כי "הפרויקט מגלם רוויחות יפה ליזמים".

הפרויקט יבוצע ב-3 שלבים של 110-120 מגהוואט בכל שלב, מה שלא מהווה בשורה מהותית כיוון שפרט זה היה ידוע כבר בפרסום ההסכם המקורי ב-2006. על פי ההסכם, השלמת השלב הראשון בפרויקט צפויה 30 חודשים מהחתימה על הסכם המימון, הצפוי בתוך כשנה. אם כן, השלב הראשון צפוי להסתיים ב-2013.

"חלקה של אורמת בקונסורציום הוא 12.75% כך שתוספת ההספק היא כ-43 מגהוואט, גודל של פרויקט בינוני", אומר בן זאב. "החשיבות הגדולה היא למגזר המוצרים - אורמת תספק ציוד במלמעה מ-300 מיליון דולר, מה שיתמוך בצבר ההזמנות למחצית העשור הנוכחי".