מחקר חדש מגלה: הסטודנטים בארה"ב מכורים לאינטרנט

מהמחקר עולה כי סטודנטים בארה"ב שמשתמשים בקביעות באינטרנט, בטלפונים סלולריים, ברשתות חברתיות ובתוכנות למסרים מיידיים - מפגינים סימפטומים דומים לאלה של אנשים המכורים לסמים ולאלכוהול

מחקר שנערך באוניברסיטת מרילנד גילה כי סטודנטים בארה"ב - שמשתמשים בקביעות באינטרנט, בטלפונים סלולריים, ברשתות חברתיות ובתוכנות למסרים מיידיים - מפגינים סימפטומים דומים לאלה של אנשים המכורים לסמים ולאלכוהול.

עורכי המחקר ביקשו מ-200 סטודנטים להימנע משימוש באמצעי התקשורת הללו למשך 24 שעות, ומצאו כי בתום היממה הניתוק גרם לרבים מהם להפגין סימני חרדה, התנהגות תלותית וכשלים בתפקוד היומיומי.

לדברי סוזן מלר, מנהלת המחקר ופרופ' לעיתונות באוניברסיטת מרילנד, כמה מהסטודנטים אף השוו את הניתוק לאובדן של בני משפחה וחברים.

איגוד הפסיכיאטריה האמריקני אינו מכיר בהתמכרות לאינטרנט כהפרעה, אך ככל הנראה מדובר בתופעה שכיחה למדי. לפני מספר חודשים דיווחו כלי התקשורת בדרום-קוריאה על מקרה קיצוני במיוחד, בו מתה פעוטה בת 3 חודשים מתת-תזונה מפני שהוריה, שהקדישו 12 שעות ביום לגידול ילד וירטואלי באינטרנט, הזניחו אותה. בארה"ב הוקם כבר מרכז גמילה למכורים לאינטרנט הנקרא "ריסטארט", לא רחוק מהעיר רדמונד במדינת וושינגטון, בה שוכן מטה ענקית התוכנה מיקרוסופט.

המחקר ממרילנד גילה כי הסטודנטים לא הראו נאמנות לתוכנית חדשות, עיתונאי מסוים או פלטפורמה מסוימת לצריכת חדשות, ורבים מהם לא הבחינו בין צריכת חדשות לבין צריכת מידע מסוגים אחרים.

לדברי החוקר ריימונד מק'אפרי, "הם דווקא הראו אכפתיות כלפי מה שמתרחש בעולמם של בני משפחתם חבריהם והעולם באופן כללי, אבל פשוט לא הראו העדפה לאמצעי תקשורת מסוים כדי לקבל את המידע הזה".