משלחת משקיעים מארה''ב הגיעה לארץ לבחון השקעות בהיי-טק

בין האנשים שיפגשו: יובל שטייניץ, סטנלי פישר, איתן וורטהיימר, חמי פרס, יוסי ורדי, יהודה זיסאפל ואורנה ברי

משלחת של משקיעים אמריקנים השייכים לארגון הבונדס הגיעו לארץ לביקור בן ארבעה ימים, המיועד לבחון הזדמנויות השקעה בתעשיית ההיי-טק הישראלית, כך נודע ל"גלובס". ארגון הבונדס נוסד בשנת 1951 ומטרתו העיקרית היא גיוס מט"ח בעבור מדינת ישראל על ידי הנפקה של איגרות חוב לא סחירות מסוגים שונים. תשלום הריבית והקרן בעבור איגרות אלה נעשה על ידי מדינת ישראל.

20 המשקיעים הללו מחזיקים את רוב האג''ח המשווק על ידי ה"בונדס" וביניהם ניתן למנות בכירים בשוק הפיננסים בארה''ב לרבות מנהלי קרנות גידור. יו''ר ארגון הבונדס, יהושע מצא מלווה את המשקיעים יחד עם נציג החשכ''ל בניו יורק, צביקה חלמיש. המשקיעים, אשר ישהו בארץ 4 ימים, נועדו אמש עם שר האוצר יובל שטייניץ ומחר יוועדו עם: נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הבעלים של ישקר, איתן וורטהיימר, יו''ר קרן הון סיכון "פיטנגו" חמי פרס ועם אורנה ברי, יו''ר איגוד קרן הון סיכון בישראל.

היום סיירו המשקיעים בבורסה לניירות ערך שם נועדו עם מנכ''ל הבורסה אסתר לבנון, עם יהודה זיסאפל, נשיא קבוצת רד-בינת, עם יזם ההיי-טק הנודע, יוסי ורדי ועם מנכ''ל משרד האוצר, חיים שני אשר סקר בפניהם את כלכלת ישראל לרבות את התמודדות של מדינת ישראל עם המשבר האחרון. שני ציין כי השמירה על המשמעת הפיסקאלית היא חיונית להמשך הצמיחה והתחייב להמשיך באותו כוון. שני, מנכ''ל חברת נייס לשעבר, ציין כי הוא פנה לגופים פיננסים גדולים בעולם וביקש לבחון להקים כאן מרכזי מו''פ כפי שעשו מיטב חברות הטכנולוגיה העילית העולמיות.