שר החקלאות שמחון מתעקש: לדון מחדש בחוק מועצת הלול

אמש פורסם ב"גלובס" כי אקוניס דחה את הדיונים שנקבעו לחודש הקרוב עד הגשת דו"ח מבקר המדינה, החוקר האם פעל שמחון בניגוד עניינים בנושא

שר החקלאות, שלום שמחון, דורש להחזיר את הדיון בחוק מועצת הלול בוועדת הכלכלה. אמש (ב') פורסם ב"גלובס" כי אקוניס דחה את הדיונים שנקבעו לחודש הקרוב עד הגשת דו"ח מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, החוקר האם פעל שר החקלאות, שלום שמחון, בניגוד עניינים בנושא.

כפי שחשף משה ליכטמן ב"גלובס", במסגרת הרפורמה בענף הלול שמקדם שר החקלאות, ייבנו על שטחי יערות בגליל 80 לולים תעשייתיים ענקים, בגודל שלושה מגרשי כדורגל כל אחד - והמדינה תשלם לבעלי הלולים, בהם שמחון ובני משפחתו, סובסידיה בסך אלפי שקלים בחודש.

שמחון אמר היום כי עצם התייחסותו של ח"כ אקוניס לפרטים הנכללים כביכול בדו"ח מבקר המדינה היא עבירה על החוק, שכן אין לדון בפרטי דו"חות המבקר בטרם הונחו על שולחן הכנסת, וכי גם שמחון עצמו מנוע מלהתייחס אליהם.

במשרד החקלאות ובמועצת הלול אמרו כי הדיון שדחה אקוניס כלל אינו נוגע לרפורמה בלול, אלא לתיקונים המוצעים בחוק מועצת הלול שכבר אושרו בקריאה ראשונה בכנסת. "הדיון בוועדת הכלכלה נועד להכין החוק לקראת הצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית. התיקונים בחוק מועצת הלול נועדו להתאים את הענף לשינויים שחלו בו במהלך השנים. יתרה מכך, החלטת אקוניס ,לעכב את הדיונים בתיקון לחוק כלל לא תעכב את הרפורמה בלול", נמסר.

שלא לציטוט, הביעו גורמים במשרד החקלאות חשש שאקוניס פעל שלא ממניעים ענייניים ונכנס ללחצי בעלי עניין ולוביסטים.

נגה רפפורט, הדוברת של אקוניס, מסרה בתגובה כי "מצער ששר החקלאות בוחר להעלות טענות שווא ולנהל ויכוח מעל דפי העיתון. ההתייעצות עם מבקר המדינה היתה כללית ולא עסקה בפרטי מסקנותיו של המבקר. על דעתו של המבקר החליט יו"ר אקוניס להשהות את הדיונים ברפורמה עד שהמבקר יניח את הדו"ח על שולחנה של הכנסת".