עובדי בזק מחממים מנועים: מתכוונים להאט את העבודה

לטענת העובדים, הנהלת בזק מושכת את המו"מ עימם ללא תכלית ■ עובדי בזק דורשים להאריך את הסכמי הפרישה איתם בעוד כמה שנים וכן את הסכמי העבודה

התחממות בגזרת יחסי העבודה בין בזק לעובדים בעקבות אי התקדמות במו"מ בין הצדדים. מחר (ג') מתכנסת מזכירות ועד עובדי בזק כדי להחליט על המשך הצעדים וזאת לאור העובדה שהנהלת בזק מושכת את המו"מ עימם ללא תכלית. בהמשך צפוי ועד עובדי החברה להודיע על צעדים נוספים ועל עיצומים שמתוכננים, כאשר המטרה היא לערוך כנסי הסברה של העובדים ולהאט את העבודה בכמה פרויקטים.

בעת שנכנס שאול אלוביץ' כבעל השליטה בבזק לפני כשבועיים, סוכם עם ועד העובדים שישיבת הדירקטוריון החדש תסמיך את מנכ"ל בזק אבי גבאי לצורך קידום המו"מ עימם. למרות זאת, טוענים עובדי החברה, ההנהלה לא לוקחת ברצינות את המו"מ ונראה שהיא גוררת רגליים, שכן בזמן שחלף לא קרה דבר. בקרב העובדים מתפרש הדבר כזלזול בהם.

עובדי בזק דורשים להאריך את הסכמי הפרישה איתם בעוד כמה שנים וכן את הסכמי העבודה. העובדים רוצים במקביל לחדש את תוכנית האופציות כפי שניתנו להם במסגרת העברת הבעלות כאשר הופרטה החברה ב-2005. טענתם המרכזית היא שהם שותפים מרכזיים להצלחת החברה ומשכך הם זכאים ליהנות מפירות הצלחתה.

בעניין זה נציין שהעובדים נסמכים על כך שבעלי החברה הקודמים אייפקס-סבן-ארקין דאגו להעניק להם תוכנית אופציות כשנכנסו לחברה, וכעת יש להמשיך באותה מתכונת עם כניסתו של אלוביץ'. נזכיר שעובדי החברה כבר הכריזו על סכסוך עבודה.