ותודה לחג הפסח: גידול של 5.1% בהכנסות שופרסל ברבעון

הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות ברבעון הסתכם בכ-115 מיליון שקל, בהשוואה ל-107 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ■ שיעור הרווח התפעולי היה 4.2%, בהשוואה ל-4.1%- ברבעון המקביל אשתקד

רשת שופרסל דיווחה הבוקר (ד') על תוצאותיה ברבעון הראשון של 2010. מכירות מגזר הקמעונאות ברבעון הסתכמו בכ-2.75 מיליארד שקל, בהשוואה ל-2.62 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 5%. הגידול במכירות נבע בעיקר מעיתוי חג הפסח השנה בהשוואה לשנה קודמת.

ההכנסות ממגזר הקמעונאות וממגזר הנדל"ן המניב ברבעון הסתכמו ב-2.76 מיליארד שקל - גידול של 5.1%.

בחנויות זהות, אשר פעלו באופן מלא ברבעון זה וברבעון המקביל אשתקד, גדלו המכירות ברשת שופרסל בשיעור של 5.4%. המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון היו 5,493 שקל, בהשוואה ל-5,222 שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות ברבעון הסתכם בכ-115 מיליון שקל, בהשוואה ל-107 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי היה 4.2%, בהשוואה ל-4.1%- ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות המימון נטו ברבעון הסתכמו ב-22 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות בסך של 8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהוצאות המימון נטו נבע בעיקר מעלויות עסקאות הגנה ברבעון הראשון של שנת 2010 בסך של 17 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של 14 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה הרשת כי הרווח ברבעון הראשון היה 71 מיליון שקל, בהשוואה ל-86 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

אפי רוזנהויז, נשיא ומנכ"ל שופרסל, אמר לאחר פרסום הדו"חות כי "רמת התחרות ברבעון זה ובעיקר בחג הפסח הורגשה בעוצמה רבה. החברה נערכה היטב והצליחה לשפר את הרווח הגולמי והתפעולי, תוך הגדלת נתח השוק שהגיע ל-37.6% - לעומת 37.1% ברבעון המקביל אשתקד ולעומת 37.2% ברבעון האחרון של 2009".

לדברי רוזנהויז, "במסגרת האסטרטגיה ארוכת-הטווח, החברה ממשיכה בפיתוח הסניפים תחת הפורמטים: שופרסל שלי, שופרסל ביג, שופרסל דיל, שופרסל אקספרס ויש. החברה מתכננת להוסיף כ-40,000 מ"ר שטחי מסחר בשנתיים הקרובות. ברבעון זה הגענו ל-357 אלף מחזיקי כרטיסי אשראי שופרסל ויש. כמו כן, השקנו לאחרונה שירות משיכת מזומנים ותשלום חשבון הטלפון בקופות בסניפי החברה. החברה החלה ביישום פרויקט מערכות הליבה ובתכנון מערך שרשרת האספקה לשנים הבאות".