IMF: יוון תזדקק ל-120 מיליארד אירו - פי 3 מהסיוע הנוכחי

(עדכון) - סוכנות S&P מעריכה כי המשקיעים באג"ח היווניות עלולים לקבל רק 30%-50% מהשקעתם בחזרה אם המדינה השקועה בחובות תגיע לחדלות פירעון ■ היקף המחיקות יסתכם ב-265 מיליארד דולר

דומיניק שטראוס-קאהן, ראש קרן המטבע הבינלאומית, אמר היום (ד') למחוקקים בגרמניה כי יוון תזדקק לסיוע של 120 מיליארד אירו - פי 3 מהיקף הסיוע הנוכחי. כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג.

מוקדם יותר היום הזהירה סוכנות הדירוג S&P כי מחזיקי האג"ח של יוון עלולים להפסיד סכום כולל של 200 מיליארד אירו (265 מיליארד דולר) אם יוון תגיע למצב של חדלות פירעון.

הסוכנות מעריכה כי המשקיעים באג"ח היווניות עלולים לקבל רק 30%-50% מהשקעתם בחזרה אם המדינה השקועה בחובות תגיע לחדלות פירעון.

S&P חתכה אתמול את דירוג האשראי של יוון לרמה של "+BB" מרמה של "+BBB", ובכך הכניסה את אגרות החוב הממשלתיות שלה לדירוג אג"ח "זבל". "אנו מאמינים שאפשרויות הפעולה של ממשלת יוון מצטמצמות בגלל הצפי החלש לצמיחה כאשר לחצי ההתאמות הפיסקליות עולים", אמרו ב-S&P.

בעקבות חתיכת דירוג זו, בורסת אתונה צנחה ב-6% גררה והובילה את המשקיעים להיפטר מהאג"ח הממשלתיות היווניות, והביאו להעלאת התשואה על האג"ח לשנתיים לרמה של 19%, לעומת 4.6% לפני חודש.

"עכשיו זה לא רק התחושה של המשקיעים, ישנה סוכנות דירוג אשראי מובילה אשר רואה את האג"ח היווניות כזבל", אמר פדראיק גארווי, אנליסט השקעות בכיר בחברת ING.