כך מסתיים עידן

תסתכלו טוב על ליברפול. יכול להיות שבקרוב לא תכירו אותה ■ מי יכול לעצור את הבריחה של טורס וג'רארד ממועדון שלא ישחק בעונה הבאה בצ'מפיונס, ושהבעלים רוצים לדפוק אקזיט על שחקנים רגע לפני שהם מוכרים?

ליברפול הגדולה? זוכרים אותה? לא, כי בימים האחרונים מדברים באנגליה על מה שעלול לקרות למועדון הזה כבר בקיץ הקרוב. איזה עתיד בדיוק תוכל להציע הקבוצה הזאת לשחקנים המובילים שלה, כשבעונה הבאה היא אפילו לא תשחק בליגת האלופות אחרי שהידרדרה למקום השביעי בפרמיירליג. הדיבורים בקבוצה הם על סיום עידן.

‏קודם כל זה המאמן. אם לא יקרה משהו ממש בלתי צפוי, רפא בניטז יעזוב בשבועות הקרובים את ליברפול. הספרדי מחוזר על-ידי יובנטוס, ושלשום (ג'), לפי העיתון האיטלקי "טוטוספורט", נפגש סוכנו של עם נשיא המועדון, ז'אן קלוד-בלאן. על הפרק: שכר של 5.2 מיליון אירו בשנה ותקציב רכש של 200 מיליון אירו לשלוש העונות הבאות.

אם יחתום בסופו של דבר בקבוצה מטורינו (או בכל מקום אחר), בניטז יסיים בצורה עכורה את הקדנציה בת שש השנים שלו בליברפול. עכורה, כי למרות הזכייה המדהימה ההיא בצ'מפיונס ליג, הוא לא הצליח להביא אליפות, תואר שליברפול לא זכתה בו מאז ימי רוני רוזנטל בסוף שנות השמונים. עכורה, כי התחושה במועדון העונה, עם ההדחה מהאלופות כבר בשלב הבתים, הכישלונות בגביעים המקומיים באנגליה והיכולת הגרועה בפרמיירליג, היא של ריקבון מוחלט. היו שאמרו שבניטז היה צריך להניח את המפתחות כבר אחרי אותה הדחה משפילה מהצ'מפיונס בדצמבר. אבל הוא לא עשה את זה כי רק בקיץ חתם על חוזה בשווי 20 מיליון ליש"ט לארבע שנים. לא סכום שמוותרים עליו כל כך מהר.

‏הצרה שאליה נכנסה ליברפול העונה ממחישה את המשמעות של ליגת האלופות עבור מועדונים גדולים. בקבוצה קיים חשש גדול כי יהיה בלתי אפשרי להשאיר את הכוכבים במועדון בעונה הבאה. לכו תגידו לשחקן כמו פרננדו טורס, למשל, שבעונה הבאה הוא לא ישחק כדורגל של צ'מפיונס ליג. החששות האלו קיבלו משנה תוקף בשבוע שעבר, עת הודה מאמן מנצ'סטר סיטי, רוברטו מנצ'יני, שאם קבוצתו תסיים במקום הרביעי (על חשבון ליברפול כמובן), "יהיה לנו קל יותר להביא את טורס". החלוץ הספרדי יתקשה לסרב לשכר של 200 אלף ליש"ט נטו בשבוע, הגבוה בפרמיירליג. חוץ מזה, קשה לראות את טום היקס וג'ורג' ג'ילט, בעלי המועדון האמריקנים, מסרבים להצעה של 50-60 מיליון ליש"ט שכבר נמצאת בקנה של החבורה מאבו-דאבי.

היקס וג'ילט כבר העמידו באופן רשמי את הקבוצה למכירה, כך שרווח מהיר על שחקנים יכול רק להגדיל את האקזיט שיעשו. ג'ילט אף הגדיל לעשות כשהצהיר ב"טלגרף" כי הוא מעוניין "להרוויח מהמכירה פי 4 ממה שהשקעתי בקבוצה".

‏זה לא רק טורס, כמובן. גם הסמל של המועדון, סטיבן ג'רארד, שיחגוג בחודש הבא 30, עשוי לנצל את ההתפרקות לטובת סוויץ' בקריירה. באוטוביוגרפיה שלו, הודה סטיבי ג'י כי היה בעבר על סף חתימה בצ'לסי, בין היתר כי רצה לשחק בקבוצה שמתמודדת על תארים. רק התקף פאניקה ברגע האחרון, שהתרחש לאחר שצפה בטלוויזיה באוהדים שורפים את החולצה שלו, מנע ממנו לעזוב. המצב המקצועי והכלכלי של ליברפול בעונה הבאה עשוי לשכנע אפילו את הסמל הגדול של הקבוצה לחפש לעצמו בית חדש.