טלוויזיה יופי, נחמה

שני הכובעים של מגישת "הפינה הירוקה" בתוכנית "מה קורה"

לפני כחודש חשף תחקיר G תופעה בעייתית בתוכניות הטלוויזיה השונות: אישים המוזמנים לאולפנים למתן פרשנות מוצגים כאובייקטיביים, מבלי לחשוף שיש להם נגיעה עסקית או אחרת לנושא הנדון, נגיעה שמעמידה אותם בניגוד עניינים.

על מקרה בעייתי במיוחד התלונן ברשות השנייה הפעיל הסביבתי איתמר כהן: נחמה רונן מגישה בתוכנית "מה קורה" בערוץ 2 את "הפינה הירוקה", שעוסקת בעניינים סביבתיים, מבלי שנמסר לצופים כי היא דירקטורית בבתי הזיקוק לנפט של האחים עופר.

בינואר חשף לי-אור אברבך ב"גלובס" כי הרשות הנחתה את קשת לציין בכל הופעה של רונן את הקשר שלה לבז"ן. אלא שבקשת כנראה לא מתרגשים: מאז הופיעה רונן פעמיים נוספות, האחרונה בשבוע שעבר, כשהיא מוצגת רק כ"פרשנית סביבתית". רונן, אגב, היא גם יו"ר תאגיד המיחזור, שאחת מבעליו היא החברה המרכזית למשקאות קלים שבשליטת מוזי ורטהיים, מבעלי השליטה בקשת.

בתחילת חודש מארס כתבה יהודית לויט, ראש אגף תוכניות ברשות, לנציב תלונות הציבור גיורא רוזן, כי הנושא ייבדק מול קשת כיוון ש"ייתכן שתיקבע הפרה בעניין". רוזן כתב לכהן כי לדעתו הבעיה אינה מתמצה רק בהיעדר הגילוי הנאות, אלא כי הוא סבור ש"קיים ניגוד עניינים, ולא נכון שרונן תהיה המגישה והפרשנית... ...אין אני מעלה על הדעת שרונן תוכל להיות ביקורתית... ...לגבי תאגידים שבהם היא ממלאת תפקיד".

רוזן הדגיש שאין לו טענה כלפי רונן, אלא שמדובר בסוגיה עקרונית ציבורית. לדבריו, קשת לא הגיבה לפנייתו ותגובתם גם לא התקבלה עד למועד סגירת הגיליון.