סגן ראש העיר ת"א לשעבר נתן וולך הורשע בהפרת אמונים ללא קלון

נקבע כי וולך חתם על מסמכים כוזבים שנוסחו ע"י ראובן גרוס, כדי להשיג אשרת ביקור בישראל לאזרחית מולדבית שגרוס רצה להזמינה ■ ירצה עבודות שירות לתועלת הציבור בהיקף של 200 שעות

נתן וולך, סגן ראש עיריית תל-אביב לשעבר וחבר מועצת העיר, הורשע הבוקר (ה') בבית משפט השלום בתל-אביב בעבירות של הפרת אמונים ומתן ידיעות כוזבות, לאחר שהודה בעבירות במסגרת הסדר טיעון.

על וולך נגזרו עבודות שירות לתועלת הציבור בהיקף של 200 שעות ו-5 חודשי מאסר על-תנאי.

השופטת גיליה רביד קבעה כי ב-3 מועדים שונים, בשנים 1999, 2000 ו-2001, "חתם וולך על מסמכים שנוסחו על-ידי איש העסקים ראובן גרוס, בידיעה כי הנוסח שלהם כוזב, על מנת שאלה ישמשו לצורך השגת אשרת ביקור בישראל ממשרד הפנים לאזרחית מולדבית שגרוס רצה להזמינה לביקור".

במסמכים השקריים שהוצגו למשרד הפנים, ושבהסתמך עליהם קיבלה המולדבית אשרות ביקור בישראל, נכתב כי היא מוזמנת כביכול על חשבון העירייה להשתתף בהשתלמויות שונות שאורגנו על-ידה - אלא שכלל לא התקיימו השתלמויות באותה תקופה.

סניגוריו של וולך ביקשו מבית המשפט כי יימנע מהרשעתו של וולך, בטענה כי מדובר במקרה פעוט יחסית שמתגמד לעומת תרומתו הציבורית הגדולה של וולך לאורך השנים, ואף הגישו מטעמו עדויות אופי של ראש העיר רון חולדאי ושל אביגדור קהלני, אך רביד דחתה את בקשתם תוך שהיא מותחת ביקורת קשה על התנהגותו של וולך.

לדבריה, "אינך מצפה מאיש ציבור, במיוחד בעמדה כה בכירה כסגן ראש עירייה, שיוציא תחת ידו מסמכים בעלי תוכן כוזב ביודעין, תוך הטעיית רשות אחרת של המדינה. הציבור הנושא עיניו אל משרתי הציבור מצפה כי יידע לומר 'לא' אם מבקשים ממנו 'טובה מסוג זה. הוא גם מצפה לכך שאדם (דוגמת גרוס) לא ייבנה בזכות קשריו ולא יצליח להסדיר דברים בדרכים עקלקלות רק משום קרבתו למוקדי השפעה".

עם זאת, השופטת רביד בחרה להרשיע את וולוך ללא קלון, וזאת לאור תרומתו לחברה לאורך 40 שנות פעילות ציבורית.

וולך מסר בתגובה כי "בשלב הזה אני בעיקר שמח שהסיפור הזה מאחוריי, אחרי שנתיים של סיוט ועינוי דין. בימים אלה אני מוקדש כולי לאירועי שבוע הגמלאי של עיריית תל-אביב". (ת"פ 5300/08).