יצירת אמנות של עליזה אולמרט נמכרה ב-7,500 דולר

1.5 מיליון שקל נאספו במכירת האמנות "ערב אדום", שנערכה למען עמותת מפעלות התרבות של הפועל תל-אביב ■ המכירה משכה אנשי עסקים בכירים וכמה מראשי המשק

1.5 מיליון שקל נאספו אמש במכירת האמנות ערב אדום, שנערכה למען עמותת מפעלות התרבות של הפועל תל אביב. המכירה משכה אנשי עסקים בכירים וכמה מראשי המשק, שרבים מהם הגיעו באדום כמחווה לקבוצה.

אם התעורר מתח פוליטי סביב עבודתה של עליזה אולמרט, בשל הפרשיות בהן נקשר שמו של בעלה, הדבר לא הורגש במכירה. יצירה שתרמה עליזה אולמרט, אשת ראש הממשלה לשעבר, עוררה עניין רב בין הקונים ונמכרה ב-7,500 דולר, לאחר הערכה מוקדמת של 5,000 דולר. עבודותיה של אולמרט נמכרות במחיר יציב של 3,000-5,000 דולר. בתקופות שיא הגיעו מחיריה ליותר מ-10 אלף דולר. העבודה שנמכרה אמש תומחרה על פי מחיר השוק, ועליית המחיר נבעה מהביקוש וההתמחרות באולם. "מדובר בעבודה מסדרת הברושים המבוקשת של אולמרט, בגודל מטר על מטר, מ-2003, והיא הוערכה במחירה הריאלי. הראיה לכך בהתמחרות הערה שעוררה באולם המכירות", אומרת מנכ"ל סותבי'ס ישראל, סיגל מרדכי.

המכירה נערכה במועדון רידינג 3 בנמל תל אביב והיתה פתוחה למוזמנים בלבד. כ-300 איש התחרו על 49 יצירות שתרמו אמנים מהשורה הראשונה. את המכירה ניהל ללא תמורה בית המכירות סותבי'ס.

בוועדה המארגנת היו חברים בין היתר רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות, ששימש יו"ר הוועדה; עו"ד גיל ברנדס ממשרד נשיץ-ברנדס; עירית תאומים, אשתו של יועץ התקשורת משה תאומים; וטובה סגול, אשתו של איש העסקים סמי סגול, שעמדה על כך שהאמנים התורמים יקבלו תמורה של 25% ממחיר המכירה של עבודותיהם.

שילוב נדיר של אמנות וכדורגל

את מחיר השיא במכירה גרפה יצירתו של צדוק בן דוד, "שדה אדום" - שדה פרחים מיניאטורי בקופסה שקופה, שנמכרה ב-42 אלף דולר (לעומת הערכה מוקדמת של 25 אלף דולר). פסל של האמן בועז ועדיה נמכר ב-20 אלף דולר, ומחיר זהה השיג ציור שמן גדול מידות של האמנית הצעירה והמצליחה מאיה גולד. הצילום "דרבי" של זיו קורן הוערך ב-1,500 דולר ונמכר ב-5,500 דולר, והביקוש לעותקים נוספים ממנו הניב תרומה למלגות לאחר המכירה.

"בעיניי מדובר במכירה שהיא שילוב נדיר של אמנות וכדורגל למען הקהילה", אמרה ל"גלובס" עירית תאומים, הפעילה רבות במסגרת העמותה. מפעלות תרבות של הפועל ת"א נוגעת בחייהם של יותר מ-20 אלף חניכים, רובם משכבות חלשות וחלקם בעלי מוגבלויות.

בין המשתתפים בערב האדום נרשמה נוכחות לצמרת בנק הפועלים ובנק דיסקונט. עוד היו וקנו: הילה ורני רהב; ורד ואבי פישר; ישי דוידי; אירית איזקסון; חמי פרס ואשתו שרון כידון; חנה פריזנט, אפי רוזנהויז ורוחלה אשתו; ודוד פורר.