תשובה מנטרל איום מיידי בדלק נדל"ן: רכש 70% אג"ח ב'

זאת, כדי למנוע אפשרות לפירעון מיידי בעקבות הורדת דירוג האג"ח ■ היקף החובות של דלק נדל"ן למחזיקי האג"ח - 2.2 מיליארד שקל

יצחק תשובה, בעל השליטה בדלק נדלן , הצליח לנטרל את האיום לדרישת פירעון מיידי באג"ח מסדרה ב' שהנפיקה החברה. ל"גלובס" נודע כי בעקבות רכישות מהימים האחרונים, הגיע תשובה להחזקה של כ-70% בסדרה ב' (ערך חוב של כ-50 מיליון שקל), המקנה לו שליטה באסיפת מחזיקי האג"ח.

ביום שני השבוע הפחיתה חברת הדירוג S&P מעלות את דירוג האג"ח של דלק נדל"ן בשלוש דרגות ל-BB, רמת השקעה ספקולטיבית. הפחתת הדירוג מאפשרת למחזיקי אג"ח ב' לדרוש פירעון מיידי, שעלול ליצור אפקט כדור שלג שיגיע לשתי סדרות נוספות שהיקפן משמעותי בהרבה - 1.8 מיליארד שקל. מלבד מחזיקי אג"ח ב', גם לבנק מרכנתיל דיסקונט, לו חייבת החברה 65 מיליון שקל, קיימת כעת הזכות לדרוש פירעון מיידי של החוב.

יצחק תשובה החזיק בתחילת השבוע בכ-20% מהסדרה (ערך חוב של 15 מיליון שקל), ובהמשך השבוע ביצע מספר עסקאות נוספות ורכש מגופים מוסדיים במחירים קרובים לערך הפארי, עסקה הטובה לשני הצדדים. המוסדיים קיבלו מחיר טוב, ותשובה קנה שקט לעוד כמה חודשים.

סדרה ב', בהיקף כולל של 73 מיליון שקל, הינה צמודת מדד ונושאת ריבית שנתית בשיעור של 6.3% לשנה. הקרן משולמת מדי חודש ינואר עד לשנת 2012, והריבית משולמת פעמיים בשנה - בחודשים ינואר ויולי החל משנת 2004. בחודש שעבר נחתם תיקון לסדרות א' וב', לפיו גם במקרה של הפרת קובננטים לא יהווה הדבר עילה לפירעון מיידי, במידה שהחברה תשעבד לטובתם את היתרה הבלתי מסולקת. כל חמש סדרות האג"ח של דלק נדל"ן, בהיקף של 2.2 מיליארד שקל, אינן מגובות בשעבוד כלשהו.

דלק נדל"ן סיימה את 2009 בשיפור בתוצאות, אך עם גירעון של 293 מיליון שקל בהון העצמי, כשהיקף ההתחייבויות (במאוחד) עומד על סכום של 21 מיליארד שקל. בשורה התחתונה נרשם הפסד ענק של 1.1 מיליארד שקל, על רקע ירידת ערך נדל"ן להשקעה בהיקף של 834 מיליון שקל. זאת לעומת הפסד של 1.64 מיליארד שקל ב-2008.