סיטי: קנו אפ"י פיתוח - הפרמיה: 85%; "רוב הסיכונים הוסרו"

זאת, לעומת המלצת "מכירה" ■ מחיר היעד החדש: 3.7 דולר לעומת 1.6 ד' ■ "נסחרת בחסר ניכר הן ביחס למתחרותיה במגזר הנדל"ן הרוסי והן ביחס למדד המוביל ברוסיה, ה-RTS"

כלכלני סיטי מעלים היום את המלצתם למניית אפ"י פיתוח ל"קנייה" בסיכון גבוה לעומת המלצת ה"מכירה" ברמת סיכון ספקולטיבית. "אפי פיתוח נסחרת בחסר ניכר הן ביחס למתחרותיה במגזר הנדל"ן הרוסי והן ביחס למדד המוביל ברוסיה, ה-RTS" כתבו הכלכלנים שהעלו גם את מחיר היעד שלהם מלמניה ל-3.7 דולר לעומת 1.6 דולר בהמלצה הקודמת, המחיר החדש משקף למניה פרמיה של 85% ביחס למחירה הנוכחי. המניה הוסרה מהרשימה השחורה של סיטי המרכזת את המניות המומלצות למכירה.

בסיטי חושבים שמרבית הסיכונים למניה הוסרו והתמתנו, ורואים הוכחות לכך בגידול שחל במחזורי המסחר במניה, על רקע הגידול בביקושים לקרנות העוקבות אחר השווקים המתעוררים, אשר עזרו לספוג את ההיצע המוגבר של המניה לשוק.

בסיטי מציינים את הסדר החוב באפריקה ישראל, אשר במסגרתו יקבלו מחזיקי אגרות החוב גם מניות של אפי פיתוח המהוות כ-16.8% מסך הון המניות של החברה. בכך ייוכפל הון המניות החופשי של החברה שעמד על כ-18.6% לפני ההסדר.

בסיטי מציינים את שינוי המגמה בשווקים והפיכתה לחיובית בשנה האחרונה, מה שהביא להזרמה מאסיבית של הון בהיקף של כ-2.8 מיליארד דולר המהווים גידול של 8.3% בהיקף הנכסים שהוזרמו בשנה האחרונה באמצעות הקרנות המשקיעות בשווקים המתעוררים כתוצאה מהעלייה בתאבון לסיכון.

אפי פיתוח היא זרוע הנדל"ן של קבוצת אפריקה ישראל . החברה מאוגדת בקפריסין, נסחרת בלונדון ופועלת בשוק הנדל"ן הרוסי.