יעקב פרנקל: "הפיתרון לבעיית שכר הבכירים לא צריך לבוא בחקיקה"

נגיד בנק ישראל לשעבר אמר את הדברים ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 2 ■ על משבר יוון: "אם הייתי היום ר"מ ספרד או פורטוגל, הייתי מודאג" ■ על עברו ב-AIG: "למדתי שאם יש בעיה, צריך לטפל בה כשהיא קטנה"

יעקב פרנקל, נגיד בנק ישראל לשעבר המכהן היום כסגן יו"ר JP מורגן אינטרנשיונל, אמר בראיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 2, כי הפתרון לבעיית שכר הבכירים בישראל אינו צריך להיות בחקיקה, אלא באמצעות הנורמות ובעלי המניות.

"סוגיית השכר נמצאת בדיון בכל העולם ובישראל. הפתרון לא צריך לבוא בחקיקה אלא דרך נורמות והשפעה של בעלי המניות", אמר היון (ש') פרנקל. "השכר בעולם הגיע לאבסורד אבל עצם זה שיש סביב זה דיון ציבורי זה כבר חצי מהפתרון".

פרנקל התייחס גם למשבר החובות ביוון שמסעיר את אירופה, ואמר כי המשבר ישפיע על כל אדם בעולם.

"אם נפיק את הלקחים ממשבר יוון אזי משבר דומה לא יתרחש בישראל", אמר פרנקל. הוא הביע תמיכה במתן סיוע ליוון אך ציין כי הבעיות רחבות יותר ונוגעות גם למדינות אחרות, כך שהטיפול ביוון הינו "נקודתי" בלבד.

"אם הייתי היום ראש ממשלת ספרד או פורטוגל הייתי מודאג מהמתרחש ביוון ומתחיל לפעול בכיון של צעדי קיצוצים והבראה", אמר פרנקל.

פרנקל, שכיהן בעבר כסגן יו"ר ענקית הביטוח AIG שקרסה בספטמבר 2008 ונזקקת עד היום לתמיכתו של הממשל האמריקני, אמר בהקשר זה כי "למדתי שאם יש בעיה אז צריך לפתור אותה כשהיא קטנה, כי היא לא תיעלם. בשווקים הפיננסים אמינות זה הדבר הכי חשוב".