נובל על "לוויתן": "מרוצים מאיכות הנתונים, אך ייקח עוד זמן"

מנכ"ל נובל אנרג'י התייחס לסקר הסייסמי ב"לוויתן" בשיחת הוועידה שערכה החברה עם אנליסטים ■ הבטיח לספק "תמונה טובה יותר של התוכניות קדימה" בכנס אנליסטים ביוני

צ'אק דייווידסון, מנכ"ל נובל אנרג'י , אמר כי ייקח עוד זמן לעיבוד הנתונים בסקר הסייסמי התלת-מימדי שביצעה החברה באתר "לוויתן" הסמוך לתגלית הגז "תמר", אך עד כה לא נמצא דבר שמסיט את החברה מהיעד עליו הכריזה בחודשים האחרונים - ביצוע קידוח אקספלורציה במבנה גדול לקראת סוף השנה.

את הדברים אמר דייווידסון בשיחת הוועידה שערכה נובל אנרג'י עם משקיעים ואנליסטים לאחר פרסום הדו"חות הכספיים שלה שלשום (ה'). במהלך סקירת הדו"חות, בכירי החברה לא סיפקו פרטים ספציפיים על הסקר הסייסמי שהושלם ב"לוויתן" ואשר תוצאותיו מנותחות בימים אלה, אך חזרו על הצהרתם בעבר ואמרו כי הם צופים להתחיל בקידוח אקספלורציה לקראת סוף השנה.

בשלב השאלות והתשובות הפנתה אחת האנליסטיות שאלה ספציפית באשר לסקר ב"לוויתן". דייווידסון ציין בתשובתו, כי "אנו מרוצים מאיכות הנתונים שיש לנו. אנו עוסקים כעת בעיבוד הנתונים. הייתי אומר שאין שום דבר שאינו מעודד אותנו בהתחשב בתוכנית שלנו, אך ייקח עוד זמן ויש עוד עבודה לבצע. נשב עם השותפים שלנו לדון בתוכניות קדימה. יש לנו עדיין ציפייה שנבצע קידוח אקספלורציה בהמשך השנה".

דייווידסון הבטיח להרחיב בנושא בכנס אנליסטים שתערוך החברה בחודש הבא, שם תספק החברה "תמונה טובה יותר של התוכניות קדימה". הוא ציין כי תוכנית העבודה בתגליות הגז "תמר" ו"דלית" ממשיכות כרגיל, קרי לקראת הפקת גז החל מ-2012, וחזר שוב על הצהרתו ש"אלו תגליות נפלאות ואנו מאמינים שיש פוטנציאל נוסף סביבן".

נובל אנרג'י היא המפעיל במבנה "לוויתן", הממוקם מערבית ל"תמר". ברישיון שותפות גם רציו , אבנר ודלק קידוחים , ולאחר תגלית הגז ב"תמר" מהמרים המשקיעים על תגלית נוספת ב"לוויתן". המשקיעים ממתינים כעת בדריכות לפרסום תוצאות הסקר הסייסמי ב"לוויתן", אם כי גם אם התוצאות תהיינה חיובית הדרך להפקה עודנה רחוקה.

בניגוד לדו"חות הקודמים שפרסמה נובל אנרג'י, בדו"חות הכספיים לרבעון הראשון היא נמנעה מלספק איזושהי רמיזה באשר ל"לוויתן". להערכת גורמים בסקטור, היעדרה של ההתייחסות זו מלמדת על עיכובים בלתי צפויים בפרסום הממצאים ועל התארכותה של האנליזה המקצועית. ההתחייבות הרשמית היא לפרסום הנתונים עד סוף חודש יוני, אולם ההערכות בשוק היו שהתוצאות יתקבלו לפני כן, אולי אף עד תום חודש אפריל, אך זה לא קרה. כעת, כאמור, העיניים נשואות לכנס האנליסטים של החברה ביוני, אז הבטיח דייווידסון לספק פרטים נוספים.