גיוס לאחר הסדר: הכשרה של אלעזרא תנפיק אג"ח למחזור חוב

לקראת הגיוס בסך של עד 160 מיליון שקל, קיבלה הכשרה החזקות ביטוח ממידרוג דירוג המשקף "סיכון אשראי מתון"

לפני כשנה וחצי עוררה חברת הכשרה החזקות ביטוח מקבוצת אלי אלעזרא עניין רב בתקשורת, לאחר שהייתה בין החברות הראשונות שנזקקו להסדר חוב, לאחר שהתקשתה לשלם 59 מיליון שקל למחזיק האג"ח שלה. כעת מתברר כי החברה שומרת על מובילות, ומבקשת להיות החברה הראשונה שנזקקה להסדר חוב במשבר האחרון, שפונה לשוק ההון על מנת לגייס חוב חדש, שמיועד למחזור החוב הישן. להכשרה החזקות החזקה יחידה (60.8%) בחברת הביטוח "הכשרה ביטוח".

בסוף 2008, אז לא התקשתה החברה לשלם למחזיקי האג"ח את הסכום אותו היא הייתה חייבת להם, חלון ההנפקות היה כידוע סגור, ולאחר דין ודברים ארוך ומתוקשר, נפרס החוב עד לשנת 2013, תוך שהריבית עליו עולה ל-9%.

בנוסף להסדר החוב, הזרימה החברה האם אלעזרא החזקות במחצית הראשונה של 2009 סך של כ-32 מיליון שקל לחברה הבת, שנועדו לצמצם את החוב הפיננסי של החברה, וזאת כנגד הנפקת שטרי הון ללא תאריך פירעון שאינם נושאים ריבית והצמדה, ואינם ניתנים לפירעון כל עוד איגרות החוב מסדרה ג', אשר החוב כלפיהם נפרס, אינם מגיעים לפירעון מלא.

אתמול דיווחה חברת מידרוג כי היא העניקה דירוג של Baa1 ("סיכון אשראי מתון") לגיוס חוב של עד 160 מיליון שקל, אשר 95 מיליון שקל ממנו מיועדים לפירעון סדרה ג', אותה הנפיקה החברה בעבר (ושבגינה נחתם הסדר החוב בתחילת 2009). היתרה מיועדת למימון השוטף של החברה ולהגדלת יתרות הנזילות שבידה.

דירוג החוב של מידרוג התבסס בעיקר על הדירוג של החברה הבת, הכשרה ביטוח, אשר דיבידנדים שאמורים להתקבל ממנה צריכים לשרת את חוב החברה לבנקים ולמחזיקי האג"ח. על פי הדו"ח של מידרוג, היקף החוב של הכשרה החזקות נכון לסוף 2009 הסתכם בכ-124 מיליון שקל, כאשר 92 מיליון שקל מתוך חוב זה הוא באג"ח, והיתרה היא אשראי בנקאי קצר טווח.

בשנת 2010 צופה הכשרה החזקות לקבל מחברת הבת דיבידנדים בהיקף של 20 מיליון שקל, כאשר 5 מיליון שקל כבר הגיעו לחברה במהלך הרבעון הראשון.

בין הגורמים שעלולים לפגוע בדירוג, מציינת מידרוג קיטון ברמת הנזילות ביחס לצורכי פירעון החוב, עלייה בהיקף החוב הפיננסי וברמת המינוף, היחלשות יכולתה של הכשרה ביטוח בחלוקת דיבידנדים לחברה, כמו גם חלוקת דיבידנדים על ידי הכשרה אחזקות עצמה לחברת אלעזרא.

מנגד מציינת מידרוג כי שמירה על יתרות נזילות משמעותיות לאורך זמן, הרחבה והגדלה של מקורות תזרים המזומנים וחיזוק האיתנות הפיננסית של הכשרה ביטוח עשויים להעלות את הדירוג שניתן לחברה.

את שנת 2009 סיימה הכשרה החזקות עם רווח של 31.3 מיליון שקל, וזאת לעומת הפסד של 91.4 מיליון שקל בשנת 2008.

[לאתר האג"ח]