היקף ייצור החשמל הסולארי שולש בתוך 4 חודשים

מנתונים מעודכנים שפורסמו באתר האינטרנט של חברת החשמל עולה כי ההספק המותקן הכולל של המתקנים במגזר העסקי זינק מ-7.5 ל-21.7 מגה ואט, אך עיכובים בהקצאת המכסה הנוספת מעיבים על עתיד התעשייה

ההספק הכולל של המתקנים הסולאריים לייצור חשמל זינק בארבעת החודשים הראשונים של השנה כמעט פי שלושה, כך עולה מנתונים מעודכנים שפורסמו באתר האינטרנט של חברת החשמל. כיום מותקנים בישראל מתקנים סולאריים בהספק כולל של 22,716 קילו ואט לעומת כ-8,000 קילו ואט בלבד במועד העדכון הקודם ב-21 לדצמבר.

ואולם העיכובים בהקצאת מכסה נוספת הביאו לקיטון משמעותי בכמות המתקנים הנמצאים בשלבי תכנון ואישור מ-36,206 בדצמבר ל-27,878 בסוף אפריל. רשות החשמל מתכוונת להקצות 135 מגה ואט נוספים למתקנים פוטו-וולטאיים (PV) קטנים, מהם 120 מגה ואט למתקנים במגזר העסקי (מעל 15 מגה ואט) ו-15 מגה ואט למתקנים הביתיים.

ואולם הקצאת המכסה מתעכבת על רקע חילוקי דיעות בין רשות החשמל למשרד התשתיות הלאומיות סביב תכנית האב לאנרגיות מתחדשות שיזם משרד התשתיות.

בעוד שבמכסת המתקנים למגזר העסקי נרשמת גיאות בבקשות ההתקנה העולה בהרבה על המכסה נמשכת מגמת אי ניצול מכסת המתקנים הביתיים הקטנים: מתוך מכסה של 15 מגה ואט שהוקצתה למתקנים הביתיים הותקנו עד היום מערכות בהיקף כולל של פחות ממגה ואט אחד (לעומת 21,720 קילו ואט במגזר העסקי) ומתקנים בהספק כולל של 1,242 קילו ואט נמצאים בשלבי התקנה (לעומת 27,878 במגזר העסקי). כמו כן נמשכת העדפת הפריפריה על-פני המרכז כאשר למעלה מ-95% מההספק המותקן נמצא בצפון ובדרום, לעומת מחוזות ירושלים, תל אביב וחיפה.