אלווריון הפסידה ברבעון 3.7 מיליון דולר; צופה המשך ירידה בהכנסות

הפסידה 6 סנט למניה, לעומת צפי להפסד של 2 סנט ■ ההכנסות ירדו ב-23.5% ל-51.9 מיליון דולר, לעומת צפי ל-55.72 מיליון דולר; החברה צפתה הכנסות של 50-60 מיליון דולר ■ צופה המשך ירידה בהכנסות ברבעון השני

חברת אלווריון , בניהולו של ערן גורב, פירסמה היום (ג') את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2010. מהדו"חות עולה, כי אלווריון פיספסה את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה, ואף רשמה ירידה בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2009.

החברה רשמה ברבעון הראשון הכנסות בהיקף 51.9 מיליון דולר, ירידה של 13.8% לעומת הרבעון הקודם וירידה של 23.5% לעומת המקביל ב-2009. החברה רשמה הפסד רבעוני במונחי non-GAAP של 3.7 מיליון דולר, שהם 6 סנט למניה. מה שתרם רבות לירידה בהכנסות וברווח היתה ירידה של 5.9% במשלוחי ה-WiMAX לעומת הרבעון הקודם לרמה של 47.9 מיליון דולר.

עפ"י קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט, אלווריון היתה צפויה לרשום הפסד של 2 סנט למניה מדוללת, בהשוואה לרווח של סנט בודד ברבעון הראשון של 2009. הכנסות החברה צפויות היו לרדת ב-17.9% לרמה של 55.72 מיליון דולר.

אלווריון בעצמה צפתה בתחזית קודמת הכנסות בטווח של 50-60 מיליון דולר ברבעון, קרי ירידה של 11.6%-26.3% בהשוואה לרבעון הראשון ב-2009. בשורה התחתונה החברה מסרה תחזית שנעה בין הפסד של 7 סנט למניה (4.3 מיליון דולר) לרווח של סנט אחד למניה (620 אלף דולר).

ערן גורב, נשיא ומנכ"ל אלווריון אמר היום, כי "תוצאות הרבעון הראשון היו בטווח התחזיות, ומשקפות עיכוב נוסף במספר קטליזטורים עסקיים. בינתיים, המשכנו את הרחבת פעילותנו עם מספר לקוחות קיימים וביצענו התקדמות חשובה לקראת זכייה במספר פרויקטים גדולים באסיה, אירופה ואפריקה וצפון אמריקה. קשה להעריך את עיתוי קבלת ההזמנות, אך אנו מקווים לראות השפעה מסוימת של התפתחויות אלו במהלך 2010".

גורב הוסיף כי: "אנו מתקדמים לקראת ביצוע תוכנית בשני שלבים. בשלב הראשון, אנו הופכים את החברה, כולל את מבנה העלויות, כך שיוכלו לשרת את המטרות האסטרטגיות לטווח קצר. שינויים אלה יאפשרו לנו להתמקד באפקטיביות רבה יותר בהזדמנויות הנכונות, לספק פתרונות קצה-אל-קצה, ולזכות בחלק גדול יותר מאשר בעבר מסך הפרויקטים. השלב השני יתמקד במיצוב של אלווריון לצמיחה תוך רווחיות בסביבת פעילות שתמשיך להיות מורכבת בשנים הבאות. בכוונתנו להשלים את התהליך ולהתחיל ביישום השלב השני של התוכנית במהלך המחצית השנייה של השנה".

החברה צופה כי עשויה להיות ירידה נוספת בהכנסות הרבעון השני לעומת הרבעון הראשון, והחליטה לא לתת תחזית מפורטת, "בעיקר בשל הקושי לצפות במדויק את עיתוי קבלת הכנסות ממספר פרויקטים גדולים", לדבריה. הנהלת החברה ממשיכה לצפות לשיפור הדרגתי שיתחיל במחצית השנייה של השנה.

כאמור, את אלווריון מנהל כיום ערן גורב, שהחליף את צבי פרידמן לאחר שזה כיהן 4 שנים בתפקיד. החברה מספקת מערכות תקשורת אלחוטיות בפס רחב, תוך התמקדות בטכנולוגיית WiMAX, ונסחרת בישראל ובוול סטריט לפי שווי של 231.19 מיליון דולר.

אתמול נחשף ב"גלובס", כי אלווריון מבצעת סבב פיטורים רביעי, בו היא מקצצת כ-17% מהחברה - 150 עובדים. זאת, אחרי פיטורים של כ-110 עובדים ב-2009. החברה לא הגיבה לגבי הרקע לגל הפיטורים הנוכחי והמשקיעים ממתינים לעדכונים בנושא.