נכנסת לייצור החשמל: רפק תקים תחנת כוח של 400 מגה וואט

רפק דיווחה היום כי דירקטוריון החברה אישר התקשרותה בשני מיזמים בתחום ייצור החשמל ■ האחד בשיתוף קונצרן Veolia העולמי, להקמת תחנת כוח מונעת בטורבינות גז במרכז הארץ והשני עם חברת דוראל, לייזום פרויקטים בתחום האנרגיה סולארית

חברת רפק תקשורת ותשתיות נכנסת לתחום ייצור החשמל. רפק דיווחה היום (ג') כי דירקטוריון החברה אישר את התקשרותה בשני מיזמים בתחום ייצור החשמל, האחד בשיתוף קונצרן Veolia העולמי, להקמת תחנת כוח מונעת בטורבינות גז במרכז הארץ והסכם נוסף, עם חברת דוראל, לייזום פרויקטים בתחום האנרגיה סולארית.

במסגרת ההסכם הראשון, הכולל מזכר הבנות שאמור להפוך תוך 120 יום להסכם מפורט, התקשרה החברה עם חברת דלקיה, חברה בת ישראלית של חטיבת האנרגיה של הקונצרן העולמי Environnement Veolia לשם בחינת קידומו של מיזם משותף לתכנון, מימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של תחנות כוח מונעת בטורבינות גז מתוצרת General Electric , אותה מייצגת רפק בישראל, בהספק של כ-400 מגה וואט באזור מרכז או דרום הארץ.

יצוין כי בשל צרכי המימון הנדרשים לפרויקט בהיקף זה, יפעלו הצדדים לאיתור שותף נוסף שיצורף למיזם. במסגרת המיזם תשמש רפק כחברת ההקמה של תחנת הכוח על פי הסכם ארוך טווח ואילו דלקיה תשמש כחברת ההפעלה והתחזוקה של התחנה.

במסגרת הסכם נוסף אותו אישר דירקטוריון החברה, התקשרה רפק עם חברת סולארית דוראל לשיתוף פעולה בתחום פרויקטים באנרגיה סולארית. בהתאם להסכם, תפעל דוראל לייזום פרויקטים בתחום האנרגיה הסולארית, כולל קידום התקשרויות עם בעלי זכויות במקרקעין מתאימים להקמת מתקנים סולאריים בשטחיהם וכן להשגת רשיונות והיתרים רגולטורים הנדרשים לביצוע הפרויקטים, ואילו רפק תפעל להעמדתו של מרכיב ההון העצמי שיידרש לכל פרויקט במסגרת המיזם המשותף וארגון המימון לפרויקטים.

רוני אורן, מנכ"ל רפק אמר: "רפק באמצעות חברת הבת ג'נרל מהנדסים מייצגת את General Electric בישראל, בין היתר בתחום ייצור החשמל. כעת, הודות לשינויים רגולטורים שהתרחשו בישראל והמאפשרים לחברה לפעול בתחום גם כחברה יזמית, אנו מוצאים שכניסה לתחום הייזום תיצור סינרגיה משמעותית עבורנו, בשילוב של שתי הפעילויות יחד".

דורי דוידוביץ, מנכ"ל קבוצת דוראל, מסר בתגובה: "דוראל עוסקת כעשור בייזום פרויקטים בתחום הנדל"ן בעיקר בהתיישבות העובדת. השותפות עם רפק משלבת באופן מיטבי, התמחויות בתחום ההנדסה והמערכות הסולאריות יחד עם ידע נרחב בתחום הנדל"ן ובתהליכי הרישוי הכרוכים בהקמת שדות סולאריים. הסינרגיה בין שני הגופים תיצור את הגוף המוביל בישראל בתחום המיזמים הפוטו-וולטאיים והאנרגיה המתחדשת".

"אנו בשתי החברות מאמינים ששיתוף הפעולה ביננו ואיחוד הכוחות, תוך הישענות על היתרונות והייחוד שמביא לשותפות כל צד, יגביר באופן משמעותי את יכות התחרות של השותפות וסיכוייה להשגת רשיונות וחיבור מערכות פוטו וולטאיות לרשת החשמל הארצית", הוסיף דוידוביץ.

הרחבת הפעילות בתחום החשמל של רפק החלה לפני כחודשיים וחצי, אז השלימה החברה את רכישת השליטה בחברת אלמור חשמל. אלמור פועלת בעיקר בביצוע פרויקטים ומתן שירותי אחזקה בתחום החשמל, לרבות ייצור לוחות חשמל ותשמש כזרוע הביצוע של החברה בתחום.