רשות החשמל: לחברת חשמל אסור לחשוף פרטים מעסקאות הגז

יו"ר רשות החשמל, אמנון שפירה: "ההחלטה מקבעת מעין חומות סיניות בחברת החשמל. עבירה על חובת החיסיון תגרור עימה הפסקת הזרמת כספים לחברה וסנקציות נוספות"

מליאת רשות החשמל אישרה הטלת חובת סודיות על אנשי יחידת מנהל המערכת בחברת החשמל בכל הקשור לפרטים מסחריים בעסקאות הגז הטבעי של היצרנים הפרטיים.

יחידת מנהל המערכת בחברת חשמל עוסקת ברכישת חשמל מיצרנים פרטים עבור רשת החשמל הארצית ובמסגרת זו נחשפים אנשיה להסכמי ההתקשרות של היצרנים הפרטיים עם ספקי הגז הטבעי. יחידת ניהול המערכת אמורה לצאת העתיד מחברת החשמל ולהפוך לחברה ממשלתית נפרדת שתוכל לנהל את המסחר בחשמל באופן בלתי תלוי.

ואולם באוצר מעדיפים לשלב את המהלך במסגרת השינוי המבני הכולל בחברת החשמל ולא רואים צורך מיידי בהוצאת היחידה כיון שהיקף החשמל המיוצר על-ידי יצרנים פרטיים עומד על פחות מ-5 אחוז מסך ייצור החשמל ומגיע ל-500 מגה ואט בלבד מתוך כ-12,000 מגה ואט מותקנים.

בהודעת הרשות נאמר כי כל עוד פועלת יחידת ניהול המערכת במסגרת חברת החשמל "קיים חשש לשימוש במידע זה הן לצרכי חברת חשמל והן מזליגתו למתחרים".

יצויין כי ביולי האחרון חשף "גלובס" כי מספר יצרני חשמל פרטיים פנו לממונה על ההגבלים העסקיים רונית קן וטענו כי אמות המידה שפורסמו עלולות להביא לחשיפת מידע מסחרי בפני חברת חשמל.

יו"ר רשות החשמל, אמנון שפירה אמר כי ההחלטה "מקבעת מעין חומות סיניות בחברת החשמל". שפירה הוסיף כי עבירה על חובת החיסיון תגרור עימה "הפסקת הזרמת כספים לחברה וסנקציות נוספות".

שפירה הדגיש כי "עמדת הרשות היא כי בכל מקרה יש להוציא את ניהול המערכת מידי חברת החשמל לאלתר.