המדדים בוול סטריט סגרו בירידות: טבע הוסיפה 2.6%

במהלך היום עברו המדדים לעליות קלות אולם אלה לא החזיקו מעמד ■ מדד מנהלי הרכש למיגזר השירותים נותר ללא שינוי על 55.4 נקודות ■ האירו צנח ל-1.282 דולרים לאירו ■ אורכית ירדה 6% לאחר הדוחות

המדדים המובילים בבורסות של וול סטריט רשמו ירידות גם היום, על רקע המהומות ביוון והחששות מהתפשטות המשבר למדינות נוספות באירופה. זאת לאחר שאמש נרשמו בוול סטריט ירידות השערים החדות ביותר מזה שלושה חודשים כשמדד הנאסד"ק איבד 3% מערכו ובמדד ה'פחד' נרשם זינוק של 24%.

ברקע למסחר, בורסות אירופה המשיכו היום לרשום ירידות חדות, למרות צפירת ההרגעה ששידר אולי רוהן הממונה מטעם האיחוד האירופי על הכלכלה והמדיניות המוניטרית וזאת מאחר שלטענתו "אין צורך להציע סיוע לספרד סיוע שכזה".

בהתייחסו למשבר החוב ביוון אמר רוהן כי "יוון היא מקרה מיוחד וספציפי באיחוד האירופי. זוהי המדינה היחידה ששיקרה בפירסומיה הסטטיסטיים במשך שנים".

כלכלנים ואנליסטים בארה"ב אומרים, בסבב ראיונות שערכה רשת CNBC, כי יש סיבות נוספות לתיקון בשווקים מלבד משבר החובות באירופה. קווינסי קרוסבי (Quincy Krosby) , אסטרטג ראשי בפרודנשיאל פיננשיאל, אומר כי "אי אפשר להתמודד עם התמונות מיוון אבל העובדה היא שגם הרפורמות והרגולציה המתוכננת הייתה מכניסה עוד אי ודאות ומגדילה את רמת הסיכון".

בזירת המאקרו בארה"ב, בשעה 15:15 שעון ישראל, פורסם מדד ADP למספר המועסקים במגזר הפרטי בחודש אפריל. הסקטור הפרטי בארה"ב הוסיף כ-32 אלף משרות באפריל, בשעה שמספר המעסיקים המתכנן לקצץ בכוח האדם צנח. הנתונים היו בהתאם לציפיות.

היה זה החודש השלישי ברציפות בו נרשם גידול במספר המועסקים. בארבעת החודשים הראשונים של 2010, כמות המשרות שהמעסיקים מתכוונים לחתוך נמוכה ב-69% לעומת התקופה המקבילה ב-2009. ביום שישי הקרוב יפורסם הדו"ח החודשי על שוק העבודה האמריקני. כלכלנים מעריכים בממוצע כי מספר המשרות יגדל בכ-185 אלף באפריל, לאחר עליה של כ-162 אלף משרות בחודש מארס.

עוד דווח היום כי מדד מנהלי הרכש למיגזר השירותים נותר ללא שינוי על 55.4 נקודות. זאת לעומת צפי לעליה ל-56.1 נקודות.

הנפט רשם ירידה חדה בעקבות עליה גבוהה מהצפוי בדו"ח המלאים השבועי שהתפרסם היום. הדוח הצביע על עליה של 2.8 מיליון חביות במלאי בארה"ב לעומת צפי לעליה של 800 אלף חביות בלבד. מחיר החבית נפל מתחת ל-80 דולר עם סיום המסחר.

אורכית צונחת לאחר הדוחות, טבע עולה

יצרנית הגדולה בעולם של תוכנות אבטחה, סימנטק צפויה לדווח על רווח של 37 סנט למניה לאחר סיום המסחר, לעומת רווח של 38 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

ענקית הדשנים הקנדית, אגריום , פספסה את התחזיות לרבעון הראשון. החברה הציגה הפסד של 4 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 32 סנט למניה. עם זאת, ללא פריטים חד פעמיים נרשם רווח של 40 סנט למניה.

ענקית המדיה טיים וורנר היכתה את התחזיות עם רווח של 725 מיליון דולר, 62 סנט למניה, ברבעון, לעומת צפי לרווח של 48 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 39 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

בעליות בלטו מניות דפנסיביות כמו וול מארט, פרוקטר אנד גמבל , ענקית התקשורת AT&T וענקית מוצרי ההגיינה והתרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון . גם טבע הישראלית רשמה עליה חדה.

אורכית רשמה ירידה חדה. אורכית רשמה ברבעון הכנסות של 1.6 מיליון דולר בלבד, בהשוואה ל-4.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה רשמה אורכית הפסד של 6.1 מיליון דולר, שכלל רווח הון חד פעמי של 1.6 מיליון דולר ממכירת אחזקות בחברה ציבורית. ברבעון המקביל ההפסד היה נמוך יותר והסתכם ב-4.1 מיליון דולר.

אטיוניטי , ספקית מובילה של מוצרי תוכנה ארגונית לשילוב נתונים וזיהוי אירועים עסקיים בזמן אמת, הודיעה על עלייה של יותר מ-600% ברווח הנקי ברבעון הראשון של 2010 אשר הסתכם ב- 463 אלף דולר, בהשוואה לרווח של 65 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. זאת בהתבסס על הכנסות שהסתכמו ב-2.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-2.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]