אלי הורביץ יקבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בר-אילן

את התואר מעניקה האוניברסיטה למייסד טבע על גילוי מנהיגות וחזון יוצאי דופן, על החיבור המנצח בין מחקר מדעי ליזמות עסקית אשר הוביל את החברה להישגים עולמיים חסרי תקדים

אוניברסיטת בר-אילן תעניק לאלי הורביץ, מייסד חברת טבע, תואר דוקטור לשם כבוד בטקס חגיגי ביום שלישי הבא בפארק האחדות ע"ש דהאן, במסגרת אירועי חבר הנאמנים ה-55 של אוניברסיטה.

את התואר מעניקה האוניברסיטה להורוביץ על גילוי מנהיגות וחזון יוצאי דופן, על החיבור המנצח בין מחקר מדעי ליזמות עסקית אשר הוביל את טבע להישגים עולמיים חסרי תקדים, ועל תרומתו העצומה לכלכלה ולחברה בישראל.

במהלך כשלושים וחמש שנה של מצוינות עסקית הוביל אלי הורביץ את טבע מהצלחה להצלחה, הביא אותה אל המקום הראשון בעולם בייצור תרופות גנריות והפך אותה לנדבך מרכזי בכלכלה הישראלית. תחת שרביטו של אלי הורביץ, הפכה טבע למובילה בינלאומית בתחומה, והיא מעסיקה כיום כ-38 אלף עובדים בעשרות מפעלים וחברות ברחבי העולם, מתוכם כ-6,000 בישראל. החברה שומרת על מטה החברה ועל ליבת הניהול והפיתוח שלה במקום שבו נולדה - בישראל.

אלי הורביץ נולד בשנת 1932 בירושלים וגדל בתל-אביב. עם פרוץ מלחמת השחרור התגייס לצה"ל למרות גילו הצעיר, והיה ממייסדי קיבוץ תל קציר. לאחר לימודי כלכלה התקבל הורביץ לעבודה כשוטף כלים במעבדות מפעל התרופות אסיא, שם התקדם עד לתפקיד המנכ"ל (1976), שבו יזם את המיזוג עם צרי ועם טבע. אלי הורביץ הוביל את טבע לשיאים של הצלחה ושל איתנות - עד שנת 2002 כמנכ"ל ובהמשך כיו"ר חבר המנהלים.

במהלך השנים התגייס אלי הורביץ לטובת מטרות ציבוריות רבות ובהנהגתו תומכת טבע בפעילויות מדע, חינוך ותרבות בישראל. בשנת 1981 מונה הורביץ לנשיא התאחדות התעשיינים, ובתפקידו זה תרם רבות ליציאה מהמשבר האינפלציוני ולייצוב המשק. הורביץ קיבל על עצמו שורה ארוכה של תפקידים נוספים, ביניהם יו"ר מכון היצוא, ראשות דירקטוריון בנק לאומי, יו"ר הרשות לפיתוח ירושלים, יו"ר הוועד הפועל של מכון וייצמן, חבר הוועדה המייעצת של בנק ישראל, חברות בחבר הנאמנים של אוניברסיטת ת"א ובמועצה הבינלאומית של מרכז בלפר באוניברסיטת הארוורד ועוד.

אלי הורביץ זכה לפרסים ולאותות הוקרה רבים, ביניהם פרס התעשייה (1976), תוארי דוקטור לשם כבוד מהטכניון, ממכון וייצמן, מאוניברסיטת בן גוריון ומאוניברסיטת ת"א, תעשיין היובל (1998) ופרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה (2002).