העשירים על הכוונת: רשות המסים תומכת בהעלאת תקרת המס

תומכת בהעלאת המס השולי מעבר לתקרה לבעלי הכנסות גבוהות, שכירים ועצמאיים כאחד ■ רשות המסים לשלי יחימוביץ': הצעתך להגביל את שכר הבכירים אינה ישימה, מאחר שהדבר יפתח פתח לתכנוני מס

רשות המסים תומכת בהעלאת המס השולי מעבר לתקרה לבעלי הכנסות גבוהות, שכירים ועצמאיים כאחד - כך נודע ל"גלובס". זו עמדת רשות המסים בנוגע למאבק במשכורות המנופחות של הבכירים.

נודע כי יוזמת המאבק לטיפול בשכר הבכירים, חה"כ שלי יחימוביץ', נפגשה בזמנו עם אנשי רשות המסים. באותה פגישה נאמר ליחימוביץ' כי הצעתה לקבוע רף משכורת לבכירים - שיעמוד על פי 50 לכל היותר מבעל המשכורת הנמוכה ביותר בחברה - אינה ישימה, זאת מאחר שהדבר יפתח פתח לתכנוני מס.

בדיונים שנערכו באחרונה בנושא זה הביעה רשות המסים את עמדתה כי ניתן להטיל מס גבוה מהתקרה על בעלי משכורות גבוהות, ואולם הדבר צריך לחול לא רק על מנכ"לים בחברות - אלא גם על בעלי מקצועות חופשיים כעורכי דין ורואי חשבון.

בנוסף, גורמים ברשות המסים הזהירו מהעלאת התקרה לרף גבוה מדי, למשל 70%. לדברי הגורמים, העלאת המס לרף כזה תבריח בעלי הון מישראל.

לדברי הגורמים, "גם באנגליה הם בתחילה משכו את כל בעלי ההון, אבל אחר-כך, כשהחלו להטיל מס, הם הבריחו אותם. אנחנו צריכים ללמוד מהלקח של אנגליה, לא לחקות אותם. עשינו כל-כך הרבה מאמצים להביא אותם, וגם הצלחנו, ועכשיו נבריח אותם?".

מרשות המסים נמסר כי הם לא מתייחסים לפרסומים.