מבטח שמיר לקראת מכירת מניות תנובה לאייפקס או לצד ג'

ביום ראשון הקרוב צפויה מניית מבטח שמיר להימחק מהמסחר בבורסה ■ דירקטוריון החברה החליט היום למשוך את התביעה לבית המשפט נגד רשות ניירות ערך

רשות ני"ע, באשר לחשיפת דוחות תנובה, מבטח שמיר מודיעה היום כי בכוונתה להגדיל את אחזקותיה בתנובה או לחלופין, למכור את אחזקותיה. כך עולה מהודעה שהעבירה החברה לבורסה הערב. בחירה באפשרויות אלה, מייתרת למעשה את החיכוך מול הרשות.

למרות שמבטח שמיר הודיעה כי שתי האפשרויות באות בחשבון, נודע כי נטיית החברה הינה למכור את המניות - לאיפקס, או לצד ג'. יחד עם זאת, אם מדובר בצד ג', הרי שזו חייבת להיות חברה פרטית, שכן אחרת בעיית חשיפת דוחות תנובה תתעורר שוב, ו"יהיה שידור חוזר של פרשת מבטח שמיר מול רשות ני"ע".

גורמים מקורבים לחברה, אמרו כי מדובר ב"החלטה עסקית טהורה". ביום א' הקרוב היה אמור להתקיים דיון בבית המשפט, בערעורה של החברה על דרישת רשות ני"ע, לחשוף את דוחות תנובה, בניגוד לעמדת שותפתה של מבטח, בעלת השליטה בתנובה, איפקס.

החברה עשתה הערכת מצב, וקיבלה החלטה לשים קץ לעימות, או על ידי מכירת המניות כאמור, או על ידי הגדלת האחזקות וקבלת שליטה בתנובה. במקרה כזה, כפי שמציינת מבטח בהודעה לבית המשפט, הרי שתפעיל את מלוא כוחה בכדי להביא לחשיפת דוחות תנובה.

המשמעות - ביום ראשון הקרוב צפויה מניית מבטח שמיר להימחק מהמסחר בבורסה על רקע הפרשה.

גורמים בחברה אומרים, כי למעשה מבטח שמיר לא היתה מעוניינת לפנות להליך משפטי, והדבר נכפה עליה, שכן לאורך כל הדרך הלכה יד ביד עם הרשות ושיתפה פעולה. ואולם, על רקע המצב שנוצר והתנגדותה של איפקס, לא היה מנוס מפתיחה בהליך משפטי. בכל מקרה, הדגישו הגורמים, הרי שכל המהלכים שייבחרו, ייעשו בשיתוף רשות ני"ע, בכדי לפתור את התסבוכת שנוצרה.